Od kilku miesięcy serwis testował swoje nowe narzędzie reklamowe. Kilka dni temu udostępnił dla wszystkich marketingowców narzędzie zwane Promoted App Pins – podaje portal adweek.com. Funkcjonalność będzie dostępna między innymi z poziomu wewnętrznego systemu serwisu społecznościowego: Ads Manager.
Nowe płatne reklamy w Pintereście miałyby pełnić funkcję odsyłaczy do sklepów z aplikacjami. Jak podaje adweek.com, osoby kupujące przestrzeń reklamową w serwisie będą miały szansę uzyskać raporty z informacjami na temat liczby instalacji.
Źródło: business.pinterest.com
Mike Bidgoli, menadżer produktu w Pintereście, podał, że swoje założenia kampanii zrealizowało 70 proc. testujących nową funkcjonalność.
Bidgoli podkreślił też, że reklamy w jego serwisie były efektywne nie tylko dla firm związanych z branżą kulinarną czy beauty. Zadowolone miały być też podmioty z rynku gamingowego, motoryzacyjnego czy finansów osobistych – czytamy. Marketingowcy jako zalety serwisu wskazywali między innymi zaangażowaną społeczność oraz zaawansowane możliwości targetowania reklam.
Wprowadzenie płatnych odsyłaczy do aplikacji jest według autora tekstu na adweek.com kolejnym sposobem właścicieli Pinteresta na zwiększenie przychodów z serwisu. W sierpniu 2016 informowaliśmy o włączeniu w serwisie sponsorowanych wideo.
Jak podaje adweek.com, twórcy serwisu zarabiają coraz więcej – w 2015 roku uzyskali 100 milionów dolarów przychodu, 12 miesięcy później – już 300 mln. 2017 ma według szacunków zamknąć się kwotą rzędu 500 mln. (mp)