Meta ogłosiła na swoim blogu nowe funkcje, które pozwolą twórcom testować treści i analizować wyniki na Facebooku. Co więcej, firma zamierza wprowadzić nagrody, m.in. takie jak większa widoczność w aktualnościach.
Jak wyjaśnia Meta, treści będzie można testować na pulpicie profesjonalnym, w którym mają mieścić się wszystkie zasoby twórcy.
Firma zapowiada, że w nadchodzących tygodniach Meta wprowadzi narzędzie do przeprowadzania testów rolek, dzięki któremu twórcy będą mogli sprawdzić, który opis i która miniaturka w ich poście uzyskuje najlepsze wyniki. Tworząc rolkę na urządzeniu mobilnym, użytkownicy będą mogli przeprowadzić testy maksymalnie cztery razy. Wyniki mają być widoczne na pulpicie profesjonalnym, a najlepszy wariant ma być automatycznie wyświetlany na stronie, jeśli użytkownik tego nie zmieni.
Meta zamierza wykorzystać sztuczną inteligencję do generowania opisów i pomagania w tworzeniu miniatur.
Firma poinformowała również, że użytkownicy będą mogli przekształcić swoje transmisje na żywo w rolki w zakładce „Twoje materiały”.
Ma powstać również Centrum osiągnięć, w którym będzie można sprawdzić wyniki swojej twórczości. Ponadto, jeśli użytkownicy będą mogli co tydzień publikować rolki, mogą zdobyć nowe osiągniecie o nazwie „serie rolek”. Twórcy, którzy ukończą wszystkie etapy, mają w nagrodę uzyskać lepszą widoczność w aktualnościach lub otrzymać etykietę o nazwie „Twórca zyskujący popularność” na swojej stronie lub profilu.
W każdy poniedziałek mają pojawiać się nowe wyzwania, które pomogą rozwijać się twórcom – może to być np. publikowanie lub odpowiadanie na komentarze określoną liczbę razy lub osiągnięcie określonej liczby odtworzeń rolek lub interakcji.
Na pulpicie profesjonalnym mają znajdować się statystyki postów z Facebooka i crosspostów z Instagrama, co pozwoli twórcom dowiedzieć się więcej o zainteresowaniach odbiorców. Użytkownicy będą mogli korzystać z szeregu wskaźników, takich jak: zasięg dla rolek z podziałem na osoby obserwujące i nieobserwujące, informacja jak rolka wypadła w porównaniu z innymi reelsami i oraz statystyki, jak długo odbiorcy oglądali rolkę. Ma pojawić się również aktualizacja dotycząca odtworzeń rolek. Użytkownicy będą mogli przeglądać dane sprzed ostatnich 90 dni. Do tej pory statystyki zawierały informacje z 28 dni.
Meta zamierza również ułatwić poszukiwanie odpowiedzi na pytania użytkowników. Funkcja wyszukiwania ma wyświetlać odpowiednie artykuły w Centrum pomocy, które zawierają pożądane informacje. Wobec tego użytkownicy nie będą musieli przeglądać artykułów w celu znalezienia potrzebnych informacji.
(af)