28 maja w Centrum Konferencyjnym Daimler-Chrysler w Warszawie odbyła się druga edycja konferencji „Nowe trendy w marketingu internetowym”. Organizatorem konferencji był magazyn Pro-KREACJA. W spotkaniu wzięło udział 60 uczestników – pracowników agencji reklamowych oraz specjalistów ds. promocji i marketingu reprezentujących firmy z różnych branż.
W roli prelegentów wystąpili współpracownicy pisma – przedstawiciele agencji interaktywnych i firm badawczych. Przykłady najciekawszych i najbardziej skutecznych kampanii reklamowych realizowanych w Internecie przedstawił Piotr Friedberg z firmy Pride&Glory. Z kolei Aleksander Winciorek z agencji interaktywnej Heureka wyjaśnił, jak należy budować relacje z klientami oraz liderami opinii w przestrzeni internetowej, aby działania marketingowe były skuteczne i trafiały do precyzyjnie określonych grup docelowych. O znaczeniu integracji działań marketingowych online i offline dla osiągnięcia pożądanego efektu synergii mówił Bartłomiej Juszczyk z Agencji Interaktywnej Grupa Adweb. Natomiast Piotr Szostak z agencji Comtica i Streemo (grupa One-2-One) przedstawił możliwości wykorzystania wideo do działań promocyjnych w sieci.
Doskonałym uzupełnieniem wystąpień na temat marketingu internetowego były prezentacje dwojga badaczy z firmy Gemius – Jadwigi Przewłockiej i Jarosława Kowalskiego, którzy przedstawili wyniki badań dotyczące odbioru reklamy w serwisach społecznościowych, oraz Tomasza Lewandowskiego z firmy bluerank – o monitoringu i optymalizacji działań e-marketingowych przy wykorzystaniu Google Analytics.
Portal Proto.pl objął wydarzenie patronatem medialnym.