Instagram zmienił wygląd strony głównej i pokazuje użytkownikom więcej Reels niż postów bliskich znajomych, a w serwisie pojawiają pełnoekranowe filmy – pisze theverge.com. Niedawno platforma zapowiedziała także, że będzie zmieniać posty wideo w Reels. Jak czytamy, wielu użytkowników jest przeciwnych nowej odsłonie aplikacji, która zaczyna przypominać TikToka.
Źródło podaje, że w związku z tym na Instagramie powstała akcja, w ramach której użytkownicy udostępniają post z napisem „Make Instagram Instagram again”.
Jak czytamy, post udostępniły nawet Kylie Jenner, obserwowana przez 360 mln osób, i Kim Kardashian. Źródło zauważa, że mogą być to istotne głosy w sprawie, zwłaszcza biorąc pod uwagę to, jaką rolę Jenner odgrywa w mediach społecznościowych. W 2018 roku, po tym, jak Snapchat przeprojektował wygląd aplikacji, napisała ona na Twitterze, że nie używa już aplikacji. Akcje Snapa straciły wtedy na wartości około 1,3 mld dol. w ciągu następnego dnia – czytamy dalej.
Na stronie change.org powstała z kolei petycja o przywrócenie dawnego wyglądu Instagrama. Podpisało ją już ponad 138 tys. osób (dane z 26 lipca 2022, godzina 14:30).
Instagram już od jakiegoś czasu zachęca twórców do dodawania rolek, jednocześnie obniża też zasięgi filmów, które pochodzą z TikToka – podaje dalej źródło. (bs)