niedziela, 22 grudnia, 2024

O rebrandingu

Wtorkowe spotkanie Klubu PR Francuskiej Izby Przemysłowo-Handlowej upłynęło pod hasłem „Jak komunikować rebranding?”. Jacek Kalinowski, rzecznik prasowy PTK Centertel – Orange, opowiedział o największym w Polsce procesie rebrandingu Idei na Orange. Na wszystkie działania związane z rebrandingiem przeznaczono pięć miesięcy. Kalinowski przedstawił kolejne fazy komunikacji w procesie rebrandingu: planowanie, pre-launch, wprowadzenie marki Orange hasłem „Idea łączy się z Orange”, działania edukacyjne skierowane do dziennikarzy oraz monitoring mediów po wprowadzeniu marki we wrześniu.

Działania komunikacyjne skierowane do mediów miały przełamać dotychczasowe stereotypy. Wybrano niekonwencjonalne miejsce głównej konferencji prasowej – był nim namiot rozstawiony na placu Bankowym. Kalinowski poświęcił sporo czasu sponsoringowi i Orange Ekstraklasa. W rebrandingu postawiono także na masowe imprezy, z czego najważniejszą był koncert Stinga.

Kalinowski przedstawił również analizę jakościową i ilościową przekazów jakie ukazały się w mediach przed i po rebrandingu. Większość z nich była neutralna, a negatywne przekazy dotyczyły m.in. nagłośnienia koncertu Stinga i rozczarowania związanego z ofertą wprowadzanych produktów, która nie spowodowała rewolucji cenowej. Znajomość marki okazała się według przeprowadzanych badań dużo większa od założonej.

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj