poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościOfmański o zakupie udziałów w sieci ECCO

Ofmański o zakupie udziałów w sieci ECCO

We wtorek, 10 czerwca, pisaliśmy o tym, że On Board stał się udziałowcem sieci ECCO. Zapytaliśmy Norberta Ofmańskiego, dyrektora zarządzającego agencji, o to, co zrobić, żeby zostać udziałowcem i jakie wiążą się z tym zobowiązania.

Redakcja PRoto: Co trzeba zrobić, żeby zostać udziałowcem w sieci ECCO? Czy trzeba spełnić jakieś oczekiwania sieci?
Norbert Ofmański:
Członkostwo i udziały to dwie różne sprawy. Żeby zostać udziałowcem trzeba spełnić określone kryteria: trzeba być jedną z dziesięciu największych firm w kraju, w którym się działa, mieć określone przychody. O byciu udziałowcem decyduje też różnorodność oferowanych specjalizacji, zakresy działań; agencja musi być także stricte PR-owska, nie na przykład marketingowa.

Red.: Jakie przychody agencji decydują o tym, że agencja może stać się udziałowcem i w jaki sposób weryfikuje się, że jest w pierwszej dziesiątce na rynku?
NO: Patrzy się na rankingi i różnego rodzaju zestawienia przygotowywane przez magazyny branżowe. Jeśli chodzi o przychody, jest to wysoki próg, ale niejednakowy dla agencji działających na poszczególnych rynkach; bierze się raczej pod uwagę możliwości rozwoju danego rynku i tego, w jaki sposób agencja na nim funkcjonuje.

Red.: Dlaczego inne agencje członkowskie nie są jednocześnie udziałowcami?
NO:
To jest związane z rozwojem sieci; agencje, które są jej właścicielami mogą proponować tego typu rozwiązania poszczególnym członkom; to jest ich decyzja, ich inicjatywa. Zazwyczaj zarząd proponuje przejęcie części udziałów agencjom działającym na rynkach o istotnym dla rozwoju sieci znaczeniu.

Red.: Jakie są konsekwencje tego, że agencja została udziałowcem?
NO:
Już jako członkowie agencje są zobowiązane do tego, by uczestniczyć w spotkaniach organizowanych przez sieć, przynajmniej dwa razy do roku. Natomiast, kiedy się jest już partnerem sieci, ma się głos w radzie dyrektorów – jest to coś na kształt zarządu, ale nie w sensie odpowiedzialności prawnej, lecz decyzyjnej i strategicznej. To rada zarządu decyduje o tym, która agencja może zostać nowym członkiem sieci, której zaproponować udziały.

Red.: Jakie są Państwa plany w związku z przejęciem części udziałów sieci?
NO:
Daje to m.in. więcej możliwości na rynkach takich jak USA czy Chiny, na których obecna jest sieć. Ale przede wszystkim chodzi o to, że nasza agencja będzie miała większy wpływ na rozwój struktury sieci w kierunku Europy Wschodniej; tam gdzie nie ma jeszcze sieci ECCO. Jako udziałowiec będziemy mogli decydować, które agencje do sieci na zasadach członkostwa przyjąć.

Rozmawiała Kinga Kubiak

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj