W pierwszych dniach października 2022 roku ogłoszono nominowanych w tegorocznej edycji Effie Awards Poland. W tym roku kampanie można było zgłaszać w 30 kategoriach, które podzielone zostały na pięć zbiorów.
Utworzone zbiory to: Industry – kategorie produktów i usług; Audience – kategorie specjalne; Channels & Tools – kategorie specjalne; Marketing Excellence – kategorie specjalne; Positive Change – kategorie specjalne.
Non-Profit & Public Service, Positive Influence oraz React & Defend – to kategorie powstałe i zmodyfikowane na podstawie wniosków z poprzedniej edycji Effie Awards. Ubiegłoroczna kategoria Positive Change została podzielona na dwie nowe, oddzielając tym samym kampanie charytatywne podmiotów komercyjnych od działalności podmiotów publicznych i NGO. Doprecyzowano kwalifikatory w zeszłorocznej kategorii React & Sustain i dedykowano ją przede wszystkim kampaniom defensywnym, jako najtrudniejszym warsztatowo.
Sześć kategorii konkursowych to tegoroczna nowość. W sumie w konkursie wyłoniono 13 kategorii produktów i usług oraz 17 kategorii specjalnych. Jury, któremu w tym roku przewodniczy Cezary Stypułkowski, prezes zarządu mBanku, przyznało 94 nominacje.
Gala, podczas której ogłoszeni zostaną zwycięzcy, została zaplanowana na 8 listopada 2022 roku.
PRoto.pl jest patronem medialnym Effie Awards 2022.