Znamy nominowanych do Złotych Spinaczy 2020. Jurorzy konkursu spośród 394 zgłoszeń wybrali 93 projekty, powalczą o tegoroczne nagrody. Najwięcej nominacji – aż 11 – trafiło do Grupy Komunikacja Plus. Na drugim miejscu znalazło się OLX, które otrzymało sześć nominacji. Po pięć nominacji trafiło z kolei do agencji 24/7Communication i 38 Content Communication.
W kategoriach głównych i sektorowych jurorzy będą mogli przyznać Złote, Srebrne i Brązowe Spinacze. W kategoriach specjalnych przyznane zostaną natomiast wyłącznie złote nagrody. W każdej kategorii Złoty Spinacz może być tylko jeden. W kategorii jubileuszowej, stworzonej z okazji 20-lecia powstania Związku Firm Public Relations, wyróżniony zostanie jeden projekt, który otrzyma tytuł Kampanii PR XX-lecia.
Po raz czwarty w historii Złotych Spinaczy zostanie także przyznany Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w Konkursie”.
Poniżej pełna lista nominowanych projektów:
Kategorie główne:
PR korporacyjny
● Koleje Dolnośląskie na dobrych torach / Grupa Komunikacja Plus, Koleje Dolnośląskie
● Girls Go Technology, czyli dziewczyny oswajają technologię / Mercedes-Benz Manufacturing Poland, Kawałek Świata – Media
PR produktu
● Bezpieczne zakupy w pandemii z usługą KiedyDoSklepu.pl / Mastercard, Solski Communications, Agencja Marketingowa Isobar Polska (Grupa Dentsu Aegis Network Polska)
● Concept Merliniego – Konkurs KOŁO na Projekt Łazienki / Monday – agencja komunikacji, KOŁO Grupa Geberit
● Death Stranding / MSL, PlayStation Polska
Issue management i komunikacja kryzysowa
● Test na „prodzie” i zaskakujący rebranding mBanku na ĘŚĆĄŻ / mBank
● Pomoc turystom biura podróży Neckermann/Thomas Cook / Mondial Assistance
Czytaj także: „mBank pozdrawia”, czyli jak wpadka z powiadomieniami push wyglądała od kuchni – wywiad z Piotrem Rutkowskim
Advocacy i Public Affairs
● Zachowanie rolniczego charakteru płd.-zach. Wielkopolski / Grupa Komunikacja Plus, Stowarzyszenie Przedsiębiorczość dla Ekologii
● Uwaga, dziura w Tarczy! / Konfederacja Lewiatan
● Inicjatywa branży spotkań, wydarzeń i turystyki – TUgether / Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń (TUgether), Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR
Kampania społeczna
● #WzywamyPosiłki / Inicjatywa Obywatelska „#WzywamyPosiłki”, 2vision, East Eventz, comu:comu., Sztengreber, Muzk Management, Motyw Studio, EVENTAGE
● BEZ JAJ / OLX, 180 HEARTBEATS + JUNG V MATT
● ANTYSMOG SONG / OLX, F25. PRODUCTION, HOUSE23 HEROES
PR pro bono
● Ostatnie Chwile Szczęścia Puckie Hospicjum / 38 Content Communiaction, Puckie Hospicjum pw. św. Ojca Pio
● ZPPHiU vs C-19 w kampanii #ratujmypolskiemiejscapracy / Lighthouse, Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług
● Zostań z muzyką / Projekt PR
Covid-19 PR response
● Komunikacja kryzysowa Intel Extreme Masters Katowice 2020 / d*fusion communication, ESL Polska
● Bezpieczne zakupy w pandemii z usługą KiedyDoSklepu.pl / Mastercard, Solski Communications, Agencja Marketingowa Isobar Polska (Grupa Dentsu Aegis Network Polska)
● Kino 2020 – Pierwszy Festiwal Filmów w Czasie Kwarantanny / 38 Content Communication, TVN Discovery
● Blisko mimo wszystko! Biedronka umacnia relacje w pandemii Biedronka / Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies
Komunikacja wewnętrzna
● Brilliant in Quality / Grupa Komunikacja Plus, 3M Global Service Center Poland
● NiecodzieNNa dawka informacji o tym, co ważne i ciekawe / Nationale Nederlanden
● Kultura doceniania w McDonald’s / MJCC, McDonald’s Polska
Event komercyjny
● POCIĄG DO ZMIAN / Master Brand, BNP Paribas Bank Polska
Event społeczny
● Najpiękniejsza domówka świata / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Boscata, Mastercard
● OLX LECIMY Z POMOCĄ / OLX
● „Rolling2Zwrotnik” – wyprawa rowerowa ludzi po nowotworze / Human Signs, Fundacja Rak’n’Roll. Wygraj Życie!
Launch produktu, usługi lub firmy
● Power Plant – nie lekceważ potęgi roślinnej mocy! / Good One PR
● Launch oferty konwergentnej, czyli Nowy Sezon w T-Mobile / 24/7Communication, T-Mobile Polska
● Let Creators Be Creators – ConceptD laptopy dla twórców / Acer Polska
Sustainability & CSR Communications
● FASOFF / MOSQI.TO
● Ty nie zauważysz. Środowisko tak / 24/7Communication, McDonald’s Polska
PR miejsca, miasta lub regionu
● Stocznia Gdańska warta UNESCO! / 38 Content Communication, Narodowy Instytut Dziedzictwa
● Zachowanie rolniczego charakteru płd.-zach. Wielkopolski / Grupa Komunikacja Plus, Stowarzyszenie Przedsiębiorczość dla Ekologii
● Budujemy największy most świata – z Wrocławia do Indii / Grupa Komunikacja Plus, Konsulat Honorowy Republiki Indii
● Największy w Polsce hybrydowy festiwal literacki / Projekt PR, Goyki3 ArtInkubator
Zobacz także: Case study. Promocja dziedzictwa na miarę XXI wieku – jak to zrobiono ze Stocznią Gdańską
Social media
● Najpiękniejsza domówka świata / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Boscata, Mastercard
● Test na „prodzie” i zaskakujący rebranding mBanku na ĘŚĆĄŻ / mBank
● Mowa Miłości / Outriders, Laska Nebeska
Business-to-Business PR
● Lider e-zdrowia 2019 / Centrum e-Zdrowia
● TARCZA ANTYKRYZYSOWA DLA RYNKU OPTYCZNEGO / Made in PR, Grupa Essilor
PR finansowy i relacje inwestorskie
● Craft-funding Janusza Palikota / Crowdway.pl, Janusz Palikot, Agencja Hello PR, MarkNeting
● Mazurska Manufaktura Alkoholi – kraft to nie tylko piwo! / Good One PR, Mazurska Manufaktura Alkoholi
Media relations
● Jak utrzymać uwagę mediów w czasach dominacji jednego tematu / Biedronka – Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies
● Lifestyle 100% earned. Zawodowy styl życia Pracuj.pl / Linkleaders, Grupa Pracuj
● Volkswagen napędza elektromobilność w Polsce / Volkswagen, OneMulti, InsightOut Lab
Employer Branding
● Dobra robota! w Electrolux – strategia EB dla 5 fabryk / Grupa Komunikacja Plus, Electrolux
● Kampania Capgemini Między Innymi / Fabryka Komunikacji Społecznej, Capgemini Polska
● Evolve. Advance. We’ll cheer you on / UBS, MJCC
Content marketing – branded content
● ZDARZYŁO SIĘ NAJLEPSZYM / OLX, F25 Production House, 180HEARTBEATS + JUNG V MATT
● Kryptonim S.E.S.J.A / Monday – agencja komunikacji
● CUD NAD WISŁĄ / PR 510, MyPlace
Czytaj również: Wywiad z Marcinem Sienkowskim z OLX: scenariusze do naszych kampanii napisało samo życie
Custom Publishing
● NiecodzieNNik TV poleca się do porannej kawy! / Nationale Nederlanden
● Magazyn „UPstream”: reportaż dźwignią PR-u / Nowy Styl
● Samobójstwa najmłodszych. Chcielibyście o tym nie słyszeć / Pan Pikto, Fundacja Wielogłosu
Kategorie sektorowe:
Technologia, IT, telekomunikacja
● Launch oferty konwergentnej, czyli Nowy Sezon w T-Mobile / 24/7Communication, T-Mobile Polska
● Let Creators Be Creators – ConceptD laptopy dla twórców / Acer Polska
● M-Power, czyli transformacja agile w T-Mobile / 24/7Communication, T-Mobile Polska
Finanse
● #zdalnidopomocy / 24/7Communication, ING Bank Śląski
● „Szczepionka na dezinformację” Santander Bank Polska / Santander Bank Polska
● Bezpieczne zakupy w pandemii z usługą KiedyDoSklepu.pl / Mastercard, Solski Communications, Agencja Marketingowa Isobar Polska (Grupa Dentsu Aegis Network Polska)
Uroda, higiena i wellness
● #ChceDoSalonu / Remarkable Ones, Versum
Moda i styl życia
● ZPPHiU vs C-19 w kampanii #ratujmypolskiemiejscapracy / Lighthouse, Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług
Kultura i media
● Najpiękniejsza domówka świata / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Boscata, Mastercard
● Kino 2020 – Pierwszy Festiwal Filmów w Czasie Kwarantanny / 38 Content Communication, TVN Discovery
● Cartoon Network „Bądź kumplem, nie dokuczaj” / Turner Broadcasting System, dotrelations, Stor9
Medycyna i zdrowie
● Dzień na U / Fundacja Rak’n’Roll. Wygraj Życie!, Avon Cosmetics Polska, Garden of Words, DDB Warszawa, PHD
● #PowiedzJak / MSL, Fundacja Nutricia
● #Stopfejkfriends / Fabryka Komunikacji Społecznej
Sport, turystyka i rekreacja
● Budujemy największy most świata – z Wrocławia do Indii / Grupa Komunikacja Plus, Konsulat Honorowy Republiki Indii
Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze
● Concept Merliniego – Konkurs KOŁO na Projekt Łazienki / Monday – agencja komunikacji, KOŁO Grupa Geberit
● Lepiej bez smogu / ISOVER Saint-Gobain
● Stacja Wola – najszybciej sprzedająca się inwestycja na Woli / Publicon
● Skanska jako lider na polskim rynku nieruchomości biurowych / Grupa Komunikacja Plus, Spółka biurowa Skanska
Przemysł i infrastruktura
● NIE OCZERNIAJ GÓRNIKA! STOP HEJTOWI / Agencja Reklamowa ArtGroup
● Dobra robota! w Electrolux – strategia EB dla 5 fabryk / Grupa Komunikacja Plus, Electrolux
● Grupa Impel na pierwszej linii frontu walki z Covid-19 / Impel
Motoryzacja i transport
● IZERA. Elektryk made in Poland! / 38 Content Communication, ElectroMobility Poland i Don’t Worry
NGO i sektor publiczny
● Zachowanie rolniczego charakteru płd.-zach. Wielkopolski / Grupa Komunikacja Plus, Stowarzyszenie Przedsiębiorczość dla Ekologii
● Adwokat w każdym przypadku / Remarkable Ones, Naczelna Rada Adwokacka, Social Leaders
● Unia Owocowa: Tarcza antykryzysowa i WPR dla sadowników / Procontent, Stowarzyszenie Polskich Dystrybutorów Owoców i Warzyw „Unia Owocowa”
Kategorie specjalne:
Kreatywność
● BEZ JAJ / OLX, 180 HEARTBEATS + JUNG V MATT
● Pokaż nam swój środkowy palec! – start Fundacji Najsłodsi / Hill+Knowlton Strategies, Fundacja Michała Figurskiego „Najsłodsi”
Efektywność
● Zachowanie rolniczego charakteru płd.-zach. Wielkopolski / Grupa Komunikacja Plus, Stowarzyszenie Przedsiębiorczość dla Ekologii
● Uwaga, dziura w Tarczy! / Konfederacja Lewiatan
● Najpopularniejszy Zimowy (Narodowy) event na TikToku! / Testa Communication
Research&Insight
● Krytyka kobiet codzienna, czyli women shaming po polsku / Clue PR
● Volkswagen napędza elektromobilność w Polsce / Volkswagen, OneMulti, InsightOut Lab
● REDefine Your Limits. Rekrutujemy przedstawicieli handlowych / MJCC, Coca-Cola HBC Polska
● Kampania Capgemini Między Innymi / Fabryka Komunikacji Społecznej, Capgemini Polska
Kategoria jubileuszowa:
Kampania PR XX-lecia
● Ogólnopolski Program dla Młodzieży „Mam Haka na Raka” / Hill+Knowlton Strategies, GSK, Polska Unia Onkologii, Fabryka Komunikacji Społecznej
● A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci / OLX, 180 HEARTBEATS + JUNG V MATT
● Największy od 30 lat debiut banku w Europie / United PR
Zwycięzców poznamy podczas gali, która odbędzie się 4 grudnia 2020 roku. Więcej informacji można znaleźć na stronie.
PRoto.pl jest patronem medialnym konkursu. (mb)