Związek Firm Public Relations ogłosił nominowanych w konkursie Złote Spinacze 2022. W tym roku wpłynęła rekordowa liczba zgłoszeń. W jubileuszowej, 20. edycji Złotych Spinaczy, Jury wybrało 110, które zostały zakwalifikowane do II etapu i będą rywalizować o nagrody.
Najwięcej nominacji otrzymały agencje: MSL Group (13 nominacji), Grupa Komunikacja Plus (7 nominacji) oraz Linkleaders (6 nominacji).
Poniżej pełna lista nominowanych projektów.
Kategorie główne:
1. PR korporacyjny
• Trudny projekt deweloperski. Dialog o inwestycji Lizbońska / N42
• Brześć Kujawski w Centrum uwagi LPP Logistics / Lighthouse
• Transformacja dekady: Tesco zmienia się w Netto / Lighthouse, Netto Polska
2. PR produktu
• „Zapomnij słowo „robol”. Komunikacja Pracuj.pl do fachowców / Linkleaders, Pracuj.pl
• YES „Jestem kobietą” / 180heartbeats + Jung v Matt, MullenLowe MediaHub
• SCOPE driven by Porsche. Tales of Tomorrow / Big Picture, PORSCHE
3. Issue management i komunikacja kryzysowa
• Uwaga, rozwój! Budowa fabryki elektrolitu w Śremie / Grupa Komunikacja Plus, Capchem Poland
• OZE ma prawa! / Pan Pikto
• „Dziady” / A.D.2021- niezależność / Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie
4. Advocacy i Public Affairs
• Uwaga, rozwój! Budowa fabryki elektrolitu w Śremie / Grupa Komunikacja Plus, Capchem Poland
• Koalicja „Dbamy o wodę”, Kampania: Liczy się każda kropla / Fleishman Hillard, Grupa Żywiec, Żywiec Zdrój (Danone)
• Jutro w Polsce / MullenLowe Warsaw, Agora, Stowarzyszenie Miłość Nie Wyklucza
5. Kampania społeczna
• „Rachunek przemocy” Avon Kontra Przemoc / Garden of Words, Avon Polska, BNP Paribas Bank
• UNMUTE: GŁOŚNIEJ NIŻ DECYBELE / Labcon, Change Serviceplan
• Grupa Stonewall – Kampania „Jesteśmy dobrzy w byciu razem” / KERRIS
• Powrót z depresji / Hill+Knowlton Strategies Poland, Janssen Polska
6. PR pro bono
• UNMUTE: GŁOŚNIEJ NIŻ DECYBELE / Labcon, Change Serviceplan
• Najmłodszy headhunter na świecie / MSL Group, Fundacja K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali, Publicis Worldwide, Prodigious
• Wielkie badanie dziecięcych szpitali / MSL Group, Fundacja K.I.D.S., Reckitt (Nurofen), Pozytywna Dyscyplina
7. Employee experience i komunikacja wewnętrzna
• NA LUZIE O BHP / MOSQI.TO
• Evergreen Festival czyli jak odzyskać serca pracowników / Grupa Żywiec
• Feel the Pepco Values, czyli nowa odsłona wartości! / MJCC, Pepco Poland
8. Event komercyjny
• Piłka znów w grze! 39 tysięcy dzieci wróciło na boiska / Grupa Komunikacja Plus, Polski Związek Piłki Nożnej, Maspex
• OLX Praca Know How 2022 / Live Age, OLX
• MAYBELLINE NEW YORK STORIES / L’Oréal Polska, PWR.GG, Creative PRO, Warner Music Poland, Platinium Cast Agencja PR
9. Event społeczny
• 10 lat Pikniku Niepodległościowego w Łodzi / 3PR Consulting, Manufaktura Łódź
• Wyjątkowe winyle Dawida Podsiadło z plastikowych odpadów / Bank Credit Agricole
• Turniej piłkarski dzieci z domów dziecka z Polski i Ukrainy / Fleishman Hillard, Stowarzyszenie Nadzieja na Mundial, Jeronimo Martins Polska
10. Launch produktu, usługi lub firmy
• Jasnum – Menopauza to nie pauza / 38 Content Communication, USP Zdrowie
• Twardy reset memów o IT. Wejście the:protocol na rynek / Linkleaders, the:protocol
• Launch platformy Disney+ w Polsce / The Walt Disney Company Polska
11. Sustainability i CSR Communications
• Młode MajstERki / ERBUD, Centrum Nauki Kopernik
• Program zatrudnienia osób neuroróżnorodnych w P&G / MSL Group, Procter & Gamble, asperIT
• Komunikacja projektu „Daj swoim butom drugie życie” / Grupa CCC
12. PR miejsca, miasta lub regionu
• Znikający Mural / IMMOFINANZ
• STS mecenasem muralu Kazimierza Górskiego / STS
• wilcza for/rest / TOUCH.PR , wilcza for/rest
13. Social media
• Żeńska końcówka okiem 18000 Polek i 20 influencerek / Linkleaders, Pracuj.pl
• Bajki dla dorosłych / Santander Bank Polska, Follow Agency
• Najmłodszy headhunter na świecie / MSL Group, Fundacja K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali, Publicis Worldwide, Prodigious
14. Business-to-Business PR
• Razem dla innych razem dla siebie. Unicef dla biznesu / 38 Content Communication, Unicef Polska
• Lepszy Szef: Dell Technologies x Intel x monday comms / monday comms, Dell Technologies, Intel
• Noc dla Klimatu / Danfoss Poland, MAKE Event
15. PR finansowy i relacje inwestorskie
• STS – największy bukmacher w Polsce debiutuje na GPW / STS Holding
16. Media relations
• Zapomnij słowo „robol”. Komunikacja Pracuj.pl do fachowców / Linkleaders, Pracuj.pl
• EY tłumaczy Polski Ład / EY Polska
• Porozmawiajmy szczerze o otyłości / MSL Group, Novo Nordisk
• SCOPES driven by Porsche. Tales of Tomorrow / Big Picture, PORSCHE
17. Employer Branding
• Zgadzam się / Nie zgadzam się / MOSQI.TO
• MIT czy HIT? mBank i cała prawda o pracy IT w bankowości / Linkleaders, mBank
• Impact Stories / Deloitte Poland
18. Content marketing – branded content
• Lenovo i szachy: arc. Jan-Krzysztof Duda ambasadorem Lenovo / Deep Sense, Lenovo Polska
• Bajki dla dorosłych / Santander Bank Polska, Follow Agency
• Łączy nas napięcie – portal naładowany wiedzą / Euvic Digital, TIM
• Powrót z depresji / Hill+Knowlton Strategies Poland, Janssen Polska
19. Custom Publishing
• Kurier Specjalny OLX / OLX, dotrelations
• ZłotyKalendarz 2022 GoldenSubmarine / GoldenSubmarine
• ERC Inspiration Book / Planet Partners
20. Wsparcie Ukrainy
• Butik Pełen Dobra / Port Łódź
• SAFER Ukraine / 24/7Communication, St. Jude, Finn Partners
• Biedronka – wspólnie dla Ukrainy / Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies Poland
• InPost, Rafał Brzoska i Omenaa Mensah z pomocą Ukrainie / Big Picture, InPost, Omenaa Foundation, Fundacja Rafała Brzoski
Kategorie sektorowe:
21. Technologia, IT, telekomunikacja
• Jak rozbić szklany sufit – promocja serialu Arcane / Lighthouse, RIOT Games, WebTalk, UCK Agency
• Art loves The Frame. Nowa narracja dla The Frame TV / dfusion communication, Samsung Polska
• Twardy reset memów o IT. Wejście the:protocol na rynek / Linkleaders, the:protocol
22. Finanse
• Kampania edukacyjna „Misja Kieszonkowe” / Bank BNP Paribas, Garden of Words, Publicis Poland
• Bajki dla dorosłych / Santander Bank Polska, Follow Agency
• EY tłumaczy Polski Ład / EY Polska
• Wyjątkowe winyle Dawida Podsiadło z plastikowych odpadów / Bank Credit Agricole
23. Uroda, higiena i wellness
• „Rachunek przemocy” Avon Kontra Przemoc / Garden of Words, Avon Polska, BNP Paribas Bank
• 1701 wchodzi na rynek / Planet Partners, NAOS Poland
• Launch szczoteczki Oral-B iO z rewolucyjną technologią magnetyczną / MSL Group, Procter & Gamble
24. Moda i styl życia
• Wsparcie kobiet jako powód do dumy w akcji #JESTEMFEMINISTA / Havas PR Warsaw, Answear.com
• Dbaj o ubranie – w zmniejszaniu emisji nie ma dróg na skróty / Lighthouse, LPP
• YES „Jestem kobietą” / 180heartbeats + Jung v Matt, MullenLowe MediaHub
25. Sektor spożywczy
• Mata przejmuje Maka / 24/7Communication, McDonald’s Polska, DDB, OMD, Isobar Polska
• Zdrowie bez wymówek. Daj się przebadać! / Lensomai Communication, SuperMenu by Anna Lewandowska
• Goodvalley – dobre dla fleksitarian i dla planety / 24/7Communication
26. Kultura i media
• MAGIA PODLASIA W SERIALU KRUK. CZORNY WORON NIE ŚPI / Havas PR Warsaw, CANAL+ Polska, Storytel
• Premiera serialu FOX „Cała prawda o Pam” / Grupa Komunikacja Plus, The Walt Disney Company Polska
• Premiera serialu Netflix „Królowa” w KinoGramie w Warszawie / MSL Group, Netflix, agencja Plej
27. Medycyna i zdrowie
• Porozmawiajmy szczerze o otyłości / MSL Group, Novo Nordisk
• Powrót z depresji / Hill+Knowlton Strategies Poland, Janssen Polska
• @JestemOpiekunem / MSL Group, Nutricia
28. Sport, turystyka i rekreacja
• Biegam z czystą przyjemnością / Polska Agencja Antydopingowa POLADA
• Roman Biliński – droga do F1 / MSL Group, Roman Biliński
• Betclic Rap Royale. Król jest tylko jeden / Grupa Komunikacja Plus, Betclic, Lech Polish Hip-Hop Festival
• Turniej piłkarski dzieci z domów dziecka z Polski i Ukrainy / Fleishman Hillard, Stowarzyszenie Nadzieja na Mundial, Jeronimo Martins Polska
29. Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze
• Trudny projekt deweloperski. Dialog o inwestycji Lizbońska / N42
• Młode MajstERki / ERBUD, Centrum Nauki Kopernik
• Znikający Mural / IMMOFINANZ
30. Przemysł i infrastruktura
• Brześć Kujawski w Centrum uwagi LPP Logistics / Lighthouse
• „M-town project” – Corning otwiera nową fabrykę / Corning, MJCC
• Faurecia powered by Women’s spirit! / Big Picture, Faurecia Automotive Polska
31. Motoryzacja i transport
• Uwaga, rozwój! Budowa fabryki elektrolitu w Śremie / Grupa Komunikacja Plus, Capchem Poland
• OTOMOTO przedstawia „Prawdziwe historie” – Wartburg 353 / MADOGZ, OTOMOTO
• SCOPES driven by Porsche. Tales of Tomorrow / Big Picture, PORSCHE
32. NGO i sektor publiczny
• Grupa Stonewall – Kampania „Jesteśmy dobrzy w byciu razem” / KERRIS
• Digital Festival 2021 / Fundacja Digital Poland
• Najmłodszy headhunter na świecie / MSL Group, Fundacja K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali, Publicis Worldwide, Prodigious
Kategorie specjalne:
33. Kreatywność
• UNMUTE: GŁOŚNIEJ NIŻ DECYBELE / Labcon, Change Serviceplan
• Najmłodszy headhunter na świecie / MSL Group, Fundacja K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali, Publicis Worldwide, Prodigious
• Pierwsza Pomoc Ludzkości / VMLY&R Polska
34. Efektywność
• Media relations wzmacnia sprzedaż. W GfK mamy na to dowody / Grupa Komunikacja Plus, GfK Polonia
• Najmłodszy headhunter na świecie / MSL Group, Fundacja K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali, Publicis Worldwide, Prodigious
• YES „Jestem kobietą” / 180heartbeats + Jung v Matt, MullenLowe MediaHub
35. Research&Insight
• Polskie Miasta Przyszłości 2050 / Icon Strategies, Grupa Saint-Gobain
• #efekt1butelki / 38 Content Communication, Kompania Piwowarska
• Przywódczynie 3.0: Wojowniczki, Królowe i Siłaczki / Clue PR
• YES „Jestem kobietą” / 180heartbeats + Jung v Matt, MullenLowe MediaHub
Laureatów tegorocznej edycji Złotych Spinaczy poznamy podczas gali, która odbędzie się 2 grudnia 2022 roku.
PRoto.pl jest patronem medialnym konkursu.