106 osób znalazło się w Jury 21. edycji Złotych Spinaczy. Jurorzy będą pracować w sześciu grupach. Przewodniczącą całego gremium jurorskiego została Marta Jóźwiak, dyrektorka ds. komunikacji w Europie Środkowo-Wschodniej w Google.
Jurorzy Złotych Spinaczy to zarówno praktycy i eksperci z agencji PR, jak i przedstawiciele organizacji biznesowych i pozarządowych, mediów oraz środowiska akademickiego.
„W gronie ponad stu ekspertów będziemy analizować i oceniać kilkaset ambitnych projektów, zgłaszanych w kilkudziesięciu konkursowych kategoriach. To niemałe wyzwanie, ale także unikalna dla nas wszystkich okazja do spojrzenia na trendy i kondycję sektora public relations w ostatnim roku” – podkreśla Marta Jóźwiak.
>>> Zgłoś projekt do konkursu Złote Spinacze 2023
Przewodniczącym pierwszej grupy jurorskiej został Grzegorz Szczepański, CEO Hill+Knowlton Strategies Poland. Ta grupa zajmie się oceną zgłoszeń w kategoriach Business-to-Business PR, PR finansowy i relacje inwestorskie, Walka z dezinformacją, Content marketing – branded content, Finanse, Motoryzacja i transport oraz Kreatywność.
Pracami drugiej grupy jurorskiej pokieruje z kolei Anita Ryng, menadżerka ds. relacji z sektorem publicznym w IKEA Retail. Jej grupa oceni projekty z kategorii Advocacy i Public Affairs, Issue management i komunikacja kryzysowa, PR miejsca, miasta lub regionu, Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze, NGO i sektor publiczny oraz Research&Insight.
Trzecia grupa będzie odpowiedzialna za ocenę projektów w kategoriach PR produktu, Launch produktu, usługi lub firmy, Event społeczny, Technologia, IT, telekomunikacja, Kultura i media oraz Medycyna i zdrowie. Przewodniczyć będzie jej Alicja Wysocka-Świtała, partnerka zarządzająca, Clue PR.
Czwarta grupa, pod przewodnictwem Arkadiusza Mierzwy, dyrektora ds. komunikacji w Jeronimo Martins Polska, zajmie się oceną zgłoszeń z kategorii PR korporacyjny, Media Relations, Event komercyjny, Sektor spożywczy, Przemysł i infrastruktura, a także Efektywność.
Szefem piątej grupy jurorskiej będzie Maciej Lasoń, dyrektor ds. komunikacji w Europie Wschodniej, członek zarządu w Unileverze. Ta grupa oceni projekty zgłoszone w kategoriach: Employee experience i komunikacja wewnętrzna, Employer branding, Social media, Custom publishing oraz Uroda, higiena i wellness.
Szósta grupa będzie pracować pod kierownictwem Aleksandry Chalimoniuk, dyrektorki PR w OTCF. Jurorzy ocenią zgłoszenia w kategoriach: ESG, Sustainability i CSR communications, Kampania społeczna, PR pro bono, Moda i styl życia, a także Sport, turystyka i rekreacja.
Z pełnym składem Jury można zapoznać się na stronie.
Projekty do 21. edycji Złotych Spinaczy można zgłaszać do 10 września 2023 roku przez formularz. W tym roku w konkursie wydzielono 35 kategorii: 20 głównych, 12 sektorowych i 3 specjalne.
Lista nagrodzonych zostanie ogłoszona podczas gali, która została zaplanowana na 8 grudnia 2023 roku.
PRoto.pl jest patronem medialnym konkursu.