środa, 6 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościCo zrobić, aby zawód po 50. nie był tylko uczuciem? OLX Praca...

Co zrobić, aby zawód po 50. nie był tylko uczuciem? OLX Praca rusza z kampanią

22 stycznia 2024 roku wystartowała kampania społeczna organizowana przez OLX Praca, która ma na celu walkę ze stereotypami na temat pokolenia 50+ na rynku pracy. Akcja promowana jest hasłem „Zawód po 50-tce to już tylko uczucie”. 

9 z 10 aplikacji wysłanych przez osoby po 50. roku życia nie doczekuje się żadnej odpowiedzi. W badaniach przeprowadzonych przez Mind&Roses na zlecenie OLX Praca co trzeci respondent wskazywał, że przedstawiciele pokolenia 50+ oczekują wyższych zarobków, niechętnie poszerzają zakres swoich obowiązków oraz trudniej dopasowują się do zespołu i nie budują relacji z innymi pracownikami. Ze stereotypowym postrzeganiem silversi mierzą się także w związku z wolniejszym przyswajaniem nowych technologii, znajomością języków obcych czy mniejszą siłą fizyczną. 

„Tymczasem rynek pracy zapomina że mocnych stron, niezwykle istotnych dla każdej organizacji, u silversów należy upatrywać zupełnie gdzie indziej. To osoby z ogromnym doświadczeniem, wiedzą i chęcią by się nimi dzielić. Do tego otwarcie deklarujące, że wiek nie jest dla nich przeszkodą w pracy i nawet na emeryturze chętnie pozostaną czynne zawodowo, bo zależy im na przebywaniu między ludźmi. Wiedząc to, zderzyliśmy brutalną rzeczywistość pracowników 50+ z deklaracjami Polaków i przygotowaliśmy kampanię, która ma rozpocząć poważną dyskusję i wywołać zmiany na rynku pracy” – mówi Łukasz Borowicz, Brand & PR Manager OLX Praca. 

W ramach kampanii powstał spot, który w symboliczny sposób obrazuje doświadczenia pokolenia 50+ związane z procesem rekrutacyjnym. Jego emisja obejmuje telewizję, serwisy VOD, kino oraz przestrzeń internetową. Zaplanowano także szereg działań digitalowych, współprace influencerskie, działania public relations oraz reklamy zewnętrzne. 

Źródło: youtube.com/OLXPolskaYT

Autorem strategii komunikacji i kampanii jest agencja Przestrzeń. Spot został wyreżyserowany przez Bartosza Dombowskiego i wyprodukowany przez dom produkcyjny Lucky Luciano. (ao)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj