3 lutego 2020 roku Adam Burak został członkiem zarządu PKN Orlen ds. komunikacji i marketingu. Dotychczas, od lutego 2018 roku, obejmował w spółce stanowisko dyrektora wykonawczego ds. komunikacji korporacyjnej. Obecnie ma odpowiadać za realizację strategii komunikacji korporacyjnej i marketingowej, a także rozwijanie kanałów digitalowych Orlenu w Polsce i za granicą. Wcześniej zajmował się także budową struktur i modelu biznesowego agencji mediowej, którą spółka chce stworzyć wraz z PZU.
Orlen przed mianowaniem Buraka nie miał członka zarządu ds. komunikacji i marketingu. Na to stanowisko prowadzono pod koniec stycznia 2020 roku konkurs. Komunikat o powołaniu Rada Nadzorcza Orlenu wydała kilka dni później.
Burak przed przejściem do Orlenu był dyrektorem ds. komunikacji i marketingu w Grupie LOTOS; pracował też wcześniej w Grupie Energa i PZU. Przez cztery lata pracował ponadto jako rzecznik Stadionu Wrocław, a przedtem był dziennikarzem Telewizji Polsat. Ma też doświadczenie jako członek rad nadzorczych (spółki UNIPETROL, Orlen Południe, PZU Zdrowie). Ukończył stosunki międzynarodowe na Uniwersytecie Wrocławskim oraz studia podyplomowe z dziennikarstwa i PR-u w Wyższej Szkole Ekonomicznej im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie. Posiada też tytuł MBA. (mp)