Już 7 listopada 2023 roku odbędzie się 24. gala Effie, która będzie okazją do poznania nowych trendów w marketingu i najbardziej efektywnych kampanii komunikacyjnych. Tego wieczoru stanie się jasne, kto spośród nominowanych otrzyma nagrody.
W tegorocznej edycji nagrody zostaną przyznane w 12 kategoriach produktowych oraz 18 kategoriach specjalnych podzielonych na zbiory: Audience, Channels & Tools, ESG oraz Marketing Excelence (w tym Marketing & Business Solutions).
„W tegorocznym konkursie Effie Poland 2023 wprowadzono trzy kategorie wyróżniające działania na rzecz środowiska (Environmental), społeczeństwa (Social) oraz uczciwości i transparencji w biznesie (Governence). W ten sposób staramy się promować ESG jako filozofię prowadzenia biznesu i kształtowania wizerunku marki w sposób zrównoważony i odpowiedzialny. Postanowiliśmy także pokazać ESG w praktyce, planując Galę w duchu ESG oraz mierząc jej ślad węglowy” – mówi Anna Zimecka, Director of Innovation and Operational Excellence w Stowarzyszeniu Komunikacji Marketingowej SAR, które jest organizatorem wydarzenia.
Okazuje się, że kampanie wspierające zarówno same marki, jak i istotne cele społeczne zgłaszane były także w innych kategoriach. Co więcej, widoczne było zaangażowanie wielu podmiotów w udzielanie wsparcia Ukrainie, a dwie takie kampanie zostały nominowane do tegorocznych nagród.
„Marketing i komunikacja marketingowa oraz efektywne rozwiązania biznesowe budują marki i kształtują sprzedaż produktów, ale także pomagają rozwiązywać problemy społeczne, kształtują i zmieniają postawy oraz zwyczaje konsumentów, ale także próbują pomóc rozwiązać coraz liczniejsze kryzysy XXI wieku. Wyniki ostatnich wyborów udowadniają, że efektywna kampania komunikacyjna może pomóc w aktywizacji całych społeczności, a nie tylko wesprzeć konkretnych kandydatów. Dowodem na to jest rekordowa liczba osób zmobilizowanych do głosowania – zwłaszcza kobiet, które dały się przekonać, że ich głos się liczy. Wyzwania związane z narastającymi konfliktami międzynarodowymi, falami uchodźców i koniecznością zapewnienia im pomocy, również pomaga rozwiązywać komunikacja marketingowa oraz same marki. Grunt to postawienie w działaniach marketingowych na efektywność kampanii i rozwiązań!” – podkreślają organizatorzy konkursu.
Tegoroczna Gala Effie w duchu ESG
SAR od 2022 roku zajmuje się tematem ESG w ramach trzech grup tematycznych: E (Environment), S (Social) i G (Governance), w których działają zarówno osoby zarządzające przedsiębiorcami, marketerzy, członkowie SAR, HR-owcy, niezależni konsultanci rynkowi, jak i badacze. Efektem ich pracy ma być opracowanie katalogu dobrych praktyk i zasad dla branży komunikacji marketingowej.
W wyniku projektu po pierwsze wprowadzono trzy nowe kategorie do konkursu, a po drugie – zdecydowano się na organizację gali w duchu ESG. Do współpracy SAR zaprosił Fundację Climates Strategies Poland, która wesprze organizatorów w obliczeniu śladu węglowego wydarzenia oraz jego redukcji w przyszłości.
„Na wyliczenie śladu węglowego Gali składać się będzie wiele elementów: od zużycia i rodzaju wykorzystanej energii na miejscu wydarzenia (Teatr Wielki), przez transport i zakwaterowanie uczestników, 3-dniowe działania realizatorów wydarzenia (transport, zakwaterowanie, zużycie energii), po żywność, zużyte materiały, odpady i kwestie IT. Wszystkie te aspekty będą obliczane podczas 3 dni, od przygotowania wydarzenia, przez realizację, po demontaż” – podkreślają organizatorzy. Wskazują też, że już w poprzednich latach poczynili kroki ku temu, by event był bardziej przyjazny środowisku, m.in. zrezygnowali z papierowych zaproszeń, produkcji opasek, a także wydruków scenograficznych, a statuetki zostały wyprodukowane tak, by zmniejszyć ilość obróbki oraz odpadu, a także – pozyskane lokalnie, by minimalizować ślad węglowy wynikający z transportu.
Gala Effie odbędzie się 7 listopada 2023 roku w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie. Część oficjalna wydarzenia rozpocznie się o 19:00.
Bilety na galę są dostępne na stronie.
PRoto.pl jest patronem medialnym Effie Awards Poland.