Jeszcze tylko do 11 lipca 2022 roku można zgłaszać projekty do konkursu Effie Awards 2022, nagradzającego marketingową efektywność. Projekty należy przesyłać przez stronę.
W tej edycji kampanie można zgłaszać w 30 kategoriach, które podzielone zostały na pięć zbiorów. Sześć kategorii to tegoroczna nowość. W sumie w konkursie wyłoniono 13 kategorii produktów i usług oraz 17 kategorii specjalnych. Wcześniej kampanie i działania marketingowe można było zgłaszać do Effie Awards Poland w ramach 12 kategorii produktów i usług oraz 12 kategorii specjalnych.
Nowo utworzone kategorie to:
Green Solutions – kategoria obejmująca kampanie komunikacyjne i działania marketingowe promujące marki, produkty lub usługi z obszaru szeroko rozumianych „zielonych technologii”, czyli pro ekologicznych lub powiązanych z koncepcją gospodarki o obiegu zamkniętym.
Silver – kategoria przeznaczona dla działań komunikacyjnych skierowanych do generacji Silver (60+), obejmująca bardzo szeroki katalog narzędzi online i offline, w tym unikalnych kanałów dotarcia do odbiorców, np. muzyka, sport, gaming, influencer marketing.
Social Media Driven – utworzona z myślą o kampaniach, o których sile i efektywności w pierwszej kolejności decydują media społecznościowe, współpraca z influencerami czy też szerzej, działania z zakresu advocacy, których idea od początku wynikała ze specyfiki tych kanałów.
Gaming & Esport – kategoria powstała na kanwie wciąż rosnącego zainteresowania gaming marketingiem jako niestandardowe podejście do realizacji działań biznesowych.
Partnership – w tej kategorii osią zainteresowania jurorów będą strategiczne partnerstwa pomiędzy dwoma lub więcej podmiotami o profilu komercyjnym, mające na celu realizację wspólnego celu na poziomie biznesowym, marketingowym bądź komunikacyjnym.
Equality – jurorzy w tej kategorii będą nagradzać wszelkie działania komunikacyjne podmiotów o profilu komercyjnym, w ramach których promuje się ideę równego traktowania i/lub walkę z dyskryminacją.
„Zmiany, które są nieodzowną częścią Effie i branży marketingowej w ogóle, w tym roku zaszły także w obrębie struktury kategorii, łącząc je w grupy działań o podobnej charakterystyce. I tak pojawiła się grupa kategorii Audience łącząca działania do specyficznych grup docelowych; Channels & Tools, gdzie znalazły się wszystkie kategorie odwołujące się do użycia konkretnych narzędzi komunikacyjnych; Positive Change, czyli te działania, które poza celami biznesowymi realizują także te z zakresu odpowiedzialności społecznej. W grupie Marketing Excellence znalazły się kategorie, do których zgłaszane są działania odpowiadające na wyjątkowe wyzwania marketingowe – a więc i te, które wykraczają poza samą komunikację” – mówi Marcin Samek, Chief Innovation Officer w McCANN Poland.
Obradom jury – podzielonego na 12 grup – przewodniczyć będzie w tym roku Cezary Stypułkowski, prezes zarządu mBanku.
Zgłoszenia można przesyłać przez stronę do 11 lipca 2022 roku. Szczegółowe informacje są dostępne tutaj.
Gala, podczas której ogłoszeni zostaną zwycięzcy, została zaplanowana na 8 listopada 2022 roku.
PRoto.pl jest patronem medialnym Effie Awards 2022.