piątek, 20 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościOstrożny optymizm – zbadano nastroje w branży PR

Ostrożny optymizm – zbadano nastroje w branży PR

Szefowie agencji PR w Polsce patrzą w przyszłość z ostrożnym optymizmem – wynika z badania „Barometr nastrojów w branży usług PR” przeprowadzonego przez Stowarzyszenie Agencji Public Relations.

Wynik wyniósł 59,6 pkt, a – jak podają autorzy badania – odczyt powyżej 50 oznacza korzystną koniunkturę w najbliższej przyszłości. Oznacza to, że zarządzający firmami PR spodziewają się w tym roku poprawy wyników, choć pojawiają się obawy dotyczące rosnących kosztów działalności czy ograniczonej dostępności finansowania zewnętrznego.

W zakresie wielkości sprzedaży prawie 38 proc. badanych spodziewa się, że utrzyma się ona na podobnym poziomie co w 2022 roku. 44 proc. uważa z kolei, że będzie „raczej lepiej” lub „zdecydowanie lepiej”. Pogorszenia wyników sprzedaży spodziewa się nieco ponad 17 proc. badanych – taki odsetek udzielił odpowiedzi „raczej gorzej” lub „zdecydowanie gorzej”.

Jak mówi Paweł Soproniuk, wiceprezes SAPR odpowiedzialny za inicjatywę badania, wyniki pokazują, że rynek „powoli” ma już za sobą najtrudniejszą fazę spowolnienia gospodarczego. „To ważne, ponieważ marketing i usługi doradztwa w zakresie marketingu – w tym PR – są najczęściej pierwszą »ofiarą cięć« w obliczu spowolnienia gospodarczego” – dodaje Soproniuk.

Jak wyjaśnia SAPR, „Barometr nastrojów branży usług PR” to inicjatywa mająca na celu regularną ocenę kondycji i perspektyw branży PR w Polsce. Respondenci oceniali kondycję swoich firm w kilku wymiarach – takich jak m.in. wielkość sprzedaży, liczba zapytań ofertowych, liczba klientów i projektów, dostępność specjalistów PR na rynku, liczba pracowników, morale zespołu, płynność finansowa, dostęp do finansowania, koszty działalności. Wartość barometru określana jest analogicznie do wskaźnika PMI – przekazuje SAPR. (mb)

O badaniu:

W badaniu wzięło udział 52 szefów lub właścicieli agencji PR z całej Polski ze średnim stażem pracy na poziomie 19 lat. Badanie zrealizowano metodą CAWI, w okresie od lutego do lipca 2023 roku. Ankietowani reprezentowali różne typy agencji PR:  60 proc. w formie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, 40 proc. – podmioty zatrudniające do 5 osób. Większość badanych zadeklarowała przynależność do organizacji branżowej. SAPR zrealizował badanie przy współpracy merytorycznej zespołu badań agencji EXACTO. 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj