Narodowa organizacja turystyczna Kanady, Destination Canada, zaprezentowała nową strategię promocji marki kraju. Państwo zamierza pokazywać się jako miejsce inspirujące wolność i otwartość.
Nowa nowa strategia marki zakłada realizację serii tradycyjnych i niekonwencjonalnych inicjatyw marketingowych, mających na celu zwiększenie konkurencyjności Kanady jako celu turystycznego i zachęcenie zagranicznych gości do odwiedzenia kraju. Po utrudnieniach w podróżowaniu wywołanych przez pandemię COVID-19 Kanada chce odzyskać turystów przede wszystkim ze Stanów Zjednoczonych.
„Nasi drodzy goście chcą czegoś więcej niż tylko wrażeń z podróży — chcą przestrzeni do rozwoju, wzbogacenia i prawdziwej zmiany” – twierdzi Gloria Loree, wiceprezeska Destination Canada ds. strategii marketingowej i dyrektorka ds. marketingu. „W świecie, który sprawia, że czujemy się uwięzieni, otwartość Kanady pomaga poczuć się wolnymi” – dodaje. Jak mówi, „otwarte przestrzenie Kanady, otwarte serca i otwarte umysły oferują przestrzeń, której pragną podróżnicy” i są wyróżnikiem marki narodowej.
Organizacja nawiązała współpracę z TED, by rozpocząć dyskusję na temat otwartości. Zaprezentowanie opowieści wyjątkowych Kanadyjczyków ma zachęcić odbiorców do rozmów o tym kraju oraz do ponownego przemyślenia wyobrażeń, jakie mają na jego temat. Jak czytamy, wystąpienia TED, zaprezentowane w Nowym Jorku, zostały sfilmowane i od wiosny będą publikowane na TED.com. Destination Canada będzie dzielić się informacjami dotyczącymi pobytów wypoczynkowych i wydarzeń biznesowych u siebie.
Jak mówi Lindsay Levin z TED, misja organizacji brzmiąca „Idee warte rozpowszechniania” doskonale nawiązuje do hasła „otwartość” promowanego przez Destination Canada.
Destination Canada zaprezentowało nowe pozycjonowanie marki kraju w kampanii „Maple Leave”, która zachęcała Amerykanów do skorzystania z nowego rodzaju urlopu i ucieczki na „bezstresowe wakacje do Kanady”. Rozpoczęto również kampanię „Open If You Are” w Stanach Zjednoczonych, która ma podwyć mity i nieporozumienia, które powstrzymują gości przed myśleniem o Kanadzie jako kierunku podróży długodystansowych, a także zainspirować i zaskoczyć podróżnych. (mb)