Polska marka odzieżowa Patrizia Aryton zaangażowała się w działania na rzecz zwiększania świadomości na temat profilaktyki raka piersi. 10 października 2023 roku wystartował projekt „Patrizia Aryton x AmazINK”, mający na celu nie tylko podkreślanie istotności badań, lecz także pokazanie, że kobiety po przebytej chorobie też mogą „celebrować kobiecość”.
Na potrzeby akcji powstała limitowana seria koszulek ozdobionych ilustracjami autorstwa Anny Halarewicz, Mai Dobrowolskiej oraz Sylwii Dobrowolskiej. Część zysku ze sprzedaży produktów zostanie przekazana fundacjom wspierającym kobiety walczące z rakiem piersi – Onkoklub Kopernik oraz OmeaLife. „Każda reprezentuje odmiennym styl, charakterystyczną kreskę i kolorystykę, przekazując w ten sposób całą gamę różnorodnych odczuć i emocji, które będą nam towarzyszyć przez cały Różowy Październik” – przekazuje marka w komunikacie prasowym.
Wspólny projekt Patrycji Cierockiej-Szumichory, dyrektorki kreatywnej marki Patrizia Aryton, oraz Sylwii Dobrowolskiej i dr Sylwii Nawrot, czyli twórczyń AmazINK Areola, specjalistek w dziedzinie mikropigmentacji medycznej i mikronakłuwania – jest „przykładem solidarnego działania pod hasłem »kobiety dla kobiet«”. Autorska metoda AmazINK Areola pozwala w realistyczny sposób odtworzyć wygląd otoczki i brodawki piersiowej, co może pomóc kobietom, które przeszły raka piersi, odzyskać pewność siebie.
Bohaterką sesji prezentującej projekt „Patrizia Aryton x AmazINK” została Justyna Madalińska-Waloch, amazonka, która korzystała ze wspomnianej metody. (mb)