Pepsi, marka napojów gazowanych należąca do PepsiCo, z okazji 125 rocznicy powstania przedstawiła nową identyfikację wizualną. Jej wprowadzanie w punktach sprzedaży na terenie Polski już się rozpoczęło, a produkty w zmienionych opakowaniach pojawią się na półkach w pierwszym kwartale 2024 roku.
Projekt charakteryzuje się „odważną czcionką”, pulsującym tłem i odświeżoną paletą kolorów. Czarny odcień puszki Pepsi Zero Cukru, którą wkrótce zastąpi Pepsi Max, ma podkreślać zaangażowanie marki w budowanie jej pozycji na rynku. Skład dostępnych w polskich sklepach produktów marki pozostanie niezmieniony.
Nowe logo i identyfikacja wizualna to pierwsza zmiana wyglądu marki od 14 lat. Nowy wzór ma odzwierciedlać zarówno samą markę, jak i jej najbardziej charakterystyczne cechy, w tym dobrą zabawę i radość bez ograniczeń. „Niestandardowy wzór czcionki” i „wyrazisty design” puszki mają podkreślać otwartość Pepsi na wszystkie grupy odbiorców. Zmiany będą widoczne we wszystkich fizycznych i cyfrowych punktach kontaktu z konsumentem, włączając w to opakowania, nalewaki do napojów, flotę samochodową, modę i gastronomię.
Do identyfikacji wizualnej wprowadzono także ruch i animację, które mają za zadanie zapewnić marce większą elastyczność w poruszaniu się między przestrzenią fizyczną i cyfrową oraz pozwolić na bardziej kreatywne podejście do współpracy, a także większą wszechstronność w angażowaniu konsumentów w miejscach, w których robią zakupy, jedzą, pracują i spędzają wolny czas.
„Tym, co naprawdę wyróżnia zaktualizowany wygląd marki, jest charakterystyczny niebiesko-czarny »puls«, symbolizujący entuzjazm, który Pepsi stara się wzbudzić. Odnowiona identyfikacja wizualna zawiera elementy rezonujące z młodszym pokoleniem, oddając ducha gen Z. To puls, który bije w rytm współczesnej polskiej kultury i determinacja, by się wyróżniać!” – mówi Magdalena Grędzicka, Senior Group Brand Manager Pepsi w PepsiCo Polska.
Pepsi Max zmieni nazwę na Pepsi Zero Cukru w ramach globalnego procesu unifikacji nazw marek, który ma na celu wprowadzenie przejrzystości w kierowanej do konsumentów ofercie. Polska jest jednym z pierwszych rynków w Europie, które zdecydowały się na wprowadzenie zmian. (ao)