O tym, o jakie kwestie należy zadbać, budując markę osobistą, pisze Mel Carson na prdaily.com.
1. Zdjęcie profilowe
Twój nowy, profesjonalny wizerunek zaczyna się od… obrazu. Zmrużone oczy, uśmiech i „inteligentny” strój sprawią, że będziesz wyglądać na kompetentnego, sympatycznego i wpływowego.
2. Obecność w sieci
Bądź widoczny online, by z łatwością można było Cię wyszukać. Co więcej, w internecie posługuj się prawdziwymi danymi.
3. Profesjonalny cel
Co przekonuje Cię do wstania z łóżka? Co sprawia, że jesteś lepszy i co robisz, by takim być? Cel oznacza drogę, a nie wynik np. wypłatę.
4. Słuchanie i współczucie
Naucz się tego. Aby można było mówić o udanym personal brandingu, należy znaleźć równowagę między tym, co wiesz, a tym czego musisz się jeszcze nauczyć.
5. Ćwiczenie pisania
Pomyśl, zanim udostępnisz swoje myśli w internecie. Udoskonalaj swoje umiejętności pisarskie.
6. Digitalowa obecność
Staraj się, by Twoje konta w mediach społecznościowych były aktualne.
7. Analiza konkurentów
Zobacz, co robią i mówią ludzie w Twojej niszy i czy są skuteczni, odnoszą sukcesy.
8. Opis
Zawrzyj w nim, kim są Twoi odbiorcy, jaka jest Twoja misja i wartości.
9. Podziel się doświadczeniem
Każdy ma świetne doświadczenia i historie. Zacznij tworzyć własną profesjonalną narrację.
10. Taktyka w mediach społecznościowych
Zastosuj strategię w social mediach, by zwiększyć swoją wykrywalność, zaangażowanie czy liczbę interakcji.
Mel Carson – założyciel consultingowej agencji Delightful Communications, specjalizującej się w marketingu, social mediach, PR-ze I personal brandingu. Autor książki Introduction to Personal Branding.