piątek, 20 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościPinterest dzieli się przewidywaniami dotyczącymi trendów na 2023 rok

Pinterest dzieli się przewidywaniami dotyczącymi trendów na 2023 rok

Pinterest opublikował raport „Pinterest Predicts 2023” z przewidywanymi trendami na 2023 rok, które mogą być inspiracją dla branży kreatywnej. Jak przekazują twórcy raportu, badania oparte są na miesiącach analiz danych dotyczących najczęstszych wyszukiwań użytkowników platformy. „Ludzie przychodzą na Pinteresta, by planować, więc jest to bezpośredni wgląd w to, co prawdopodobnie będzie wkrótce modne” – czytamy w raporcie.

Co więc zdaniem analityków platformy przyniesie 2023 rok?

Dowiadujemy się, że w branży beauty priorytetem będzie skóra głowy, czyli „skinification”. Najpopularniejsze wyszukiwania z tej kategorii, zarówno wśród młodych, jak i starszych użytkowników, to hasła takie jak „techniki masażu skóry głowy” czy „naturalna maska do włosów” – czytamy na pinterest-assets.com.

W modzie jednym z prognozowanych trendów, szczególnie wśród młodych osób, będzie mroczny, futurystyczny styl ubierania się, inspirowany bohaterami filmów science fiction czy gier. Druga zaobserwowana tendencja w modzie to „lekkość i dynamika w duchu maksymalizmu”. Analizy Pinteresta pokazały popularność transparentnych tkanin, koronek, tiulu i falban, a także brokatu i frędzli zdobiących różne elementy garderoby. Okazuje się także, że 2023 rok przyniesie powiew kobiecości w ubiorze – analizy pokazują bowiem, że użytkowniczki serwisu poszukują stylizacji wzorowanych na bohaterkach komedii romantycznych sprzed 20 lat – chodzi o bieliźniane sukienki, minispódnice, topy bez ramiączek, bojówki czy klipsy do włosów.

Wygląda też na to, że w przyszłym roku na ślubach dominować będzie kolor pomarańczowy, ponieważ zaobserwowano znaczny wzrost wyszukiwań frazy „motyw ślubny w kolorze pomarańczowym”. W podobnym odcieniu wyszukiwane były również dekoracje, a także suknie druhen.

Popularnością będą się cieszyły mocktaile, czyli drinki bezalkoholowe i z niską zawartością alkoholu – wynika z raportu. Jego autorzy twierdzą, że coraz modniejsze stają się trzeźwe imprezy.

W nadchodzącym roku królować będzie kultura rave – przewiduje raport. Po dwóch latach lockdownu generacja Z wraca do spotkań, a inspiracji poszukuje, między innymi, pod hasłem “berlin rave fashion”, którego liczba wyszukiwań wzrosła o 250 proc.

Autorzy raportu zauważyli ponad 50 proc. wzrost wyszukiwań frazy takiej jak „pomysły na przyjęcie z okazji setnych urodzin”. Popularność zdobywały w tym roku również wyszukiwania dotyczące pięćdziesiątych, a także osiemdziesiątych urodzin, co może świadczyć o tym, że huczne zabawy nie dotyczą już tylko młodego pokolenia.

Analitycy przewidują również wzrost popularności dekorowania wnętrz motywem grzybów oraz w klimacie fantastyki. (zd)

 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj