Pinterest wprowadza nową opcję, która da użytkownikom większą kontrolę nad rekomendowanymi treściami – informuje socialmediatoday.com. „Tune your home feed” (ang. dostosuj swoją stronę główną – przyp. red.) ma pozwolić na usunięcie wybranych tematycznych pinów polecanych przez algorytm.
Źródło: twitter.com/WillOremus
O nowej funkcji poinformował na Twitterze dziennikarz Will Oremus. Źródło cytuje jego wypowiedź, w której tłumaczy on, że serwis społecznościowy stara się naprawić swoją największą wadę – algorytm, który ma tendencję to wyciągania złych wniosków na podstawie zachowań użytkownika z przeszłości. Oremus podaje przykład rekomendowania pinów z sukniami ślubnymi osobie, która zerwała zaręczyny, lub polecanie wpisów z dziecięcymi meblami osobom, które właśnie straciły dziecko. Nowa opcja ma pomóc pozbyć się tego typu nieporozumień.
Po wejściu w zakładkę pojawi się lista pinów, które w przeszłości wyświetlały się w feedzie – czytamy dalej. Każdą tematyczną rekomendację będzie można wyłączyć za pomocą suwaka w wersji na przeglądarki lub przyciskiem „Turn off” w aplikacji. Po każdym usunięciu tematu na ekranie pojawi się powiadomienie, że serwis będzie pokazywał mniej tego typu treści.
Opcja dostosowania preferencji reklamowych na Facebooku
Źródło zwraca uwagę, że „Tune your home feed” przypomina możliwość edycji preferencji reklamowych na Facebooku. Czytamy jednak, że portal Marka Zuckerberga nie ma takiej samej opcji dla swojego algorytmu i jego rekomendacji. (ak)