20 Złotych, 34 Srebrne oraz 29 Brązowych Spinaczy wręczono podczas uroczystej gali XVII edycji konkursu Złote Spinacze, która odbyła się 6 grudnia 2019 roku w Warszawie.
Tego wieczoru Grzegorz Szczepański, prezes Związku Firm Public Relations (który jest organizatorem konkursu) zapowiedział utworzenie w kolejnej edycji nowej kategorii konkursowej – PR pro bono. Ma to związek z przygotowanym niedawno przez ZFPR podsumowaniem działań pro bono prowadzonych przez zrzeszone agencje.
Czytaj też: Po co agencje PR robią coś pro bono
Szczepański zwrócił także uwagę, jak ważne są działania mające na celu poprawę wizerunku branży PR. Zapewnił, że branża nie spocznie, dopóki opinia o niej się nie poprawi. „PR zasługuje na to, by o nim dobrze mówić” – podkreślał.
Nagrody w tegorocznych Złotych Spinaczach przyznano łącznie w 31 kategoriach konkursowych. Kolejny raz w kategoriach głównych i sektorowych przyznawano złote, srebrne i brązowe nagrody, a w kategoriach specjalnych wręczono tylko Złote Spinacze.
Już po raz trzeci wręczono Nagrodę Publiczności, której PRoto.pl było partnerem. Internauci zdecydowali, że w tej kategorii nagrodzą kampanię OLX i agencji 180heartbeats + Jung v Matt „A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci”.
Tytuł Gwiazdy PR, czyli osoby szczególnie zasłużonej dla branży, otrzymał Piotr Czarnowski, prezes i założyciel pierwszej w Polsce agencji public relations – First Public Relations.
Tytanowego Spinacza, czyli nagrodę dla „najlepszego w konkursie”, kolejny rok z rzędu otrzymała agencja Big Picture. Drugi pod względem liczby nagród w tej edycji Złotych Spinaczy był Santander Bank Polska, a trzecia pozycja przypadła MSL.
Przyznano również nagrodę redakcji rp.pl. Statuetka trafiła do agencji Be Communications oraz Roche Polska za projekt „Osoby z SM mówią: Nauka Ratuje Życie!”.
Poniżej lista wszystkich nagrodzonych projektów:
KATEGORIE GŁÓWNE
PR korporacyjny
SREBRO
Rebranding Santander Bank Polska – Santander Bank Polska
SREBRO
Demokratyzacja BIO – Carrefour Polska
BRĄZ
Elektromobilność na polskim niebie – Partner of Promotion, Fortum
PR produktu
ZŁOTO
Trwa sezon hejterów. Żyj rześko / #iloveyouhater –Big Picture, Coca-Cola Poland
SREBRO
P@ssWord – pierwszy escape room Microsoft – D*fusion communication, Microsoft Polska, Dom Zagadek
BRĄZ
Dziękujemy! – Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, vintom.
Komunikacja antykryzysowa i komunikacja kryzysowa
ZŁOTO
Przejęcie wydzielonej części DBP przez Santander Bank Polska / Santander Bank Polska
BRĄZ
Ekipa Orange – Leo Burnett
BRĄZ
#SolidarityInTruth / #PrawdaIPojednanie – Projekt: Polska i Wolne Sądy, Big Picture, DDB,
Corporate Profiles Consulting
Advocacy i Public Affairs
SREBRO
#SolidarityInTruth / #PrawdaIPojednanie – Projekt: Polska i Wolne Sądy, Big Picture, DDB,
Corporate Profiles Consulting
SREBRO
Skąd wziąć 14 milionów? Dziewczyny lobbują dla hospicjum – Maja Michalak, Marta Mariańska, Stowarzyszenie Hospicjum Łódzkie
SREBRO
Kampania Równe Zasady na Rynku Taxi – Grayling Poland, FREE NOW
BRĄZ
Tak dla 5G – fakty kontra fake newsy – Lighthouse, Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji
Kampania społeczna
SREBRO
A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci – OLX, 180heartbeats + Jung v Matt
SREBRO
Jestem zagrożonym gatunkiem – kampania WWF podczas COP24 – Imago Public Relations,
Agencja 2012
BRĄZ
#CośDoNichMam – Big Picture, Rak’n’roll, DDB, AVON
BRĄZ
„Jeden dzień – wart całe życie” – Havas PR Warsaw, Fundacja Zobacz…JESTEM, Havas Media, Havas Warsaw
Komunikacja wewnętrzna
ZŁOTO
Odkrywcy Jakości McDonald’s – 24/7Communication, McDonald’s Polska
SREBRO
Dzień Doceniania w McDonald’s – MJCC, McDonald’s Polska
BRĄZ
Stranger e-learnings – thriller językowy – MOSQI.TO, ING BANK ŚLĄSKI
Event komercyjny
BRĄZ
Event Creators by Nite – LABCON, adidas
BRĄZ
(Z)badaj się… czyli, przychodzi baba do lekarza! – Gedeon Richter Polska, First Aid
Communication
Event społeczny
ZŁOTO
#GdzieJestAndrzej? ITAKA na Pol’and’rock – Horeca Group
SREBRO
Czyste Tatry ekoMałopolska – Stowarzyszenie „Czysta Polska”, Tatrzański Park Narodowy, Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, Jan Niezbędny, GetHero
SREBRO
#SolidarityInTruth / #PrawdaIPojednanie – Projekt: Polska i Wolne Sądy, Big Picture, DDB,
Corporate Profiles Consulting
Launch produktu, usługi lub firmy
SREBRO
#CośDoNichMam – Big Picture, Rak’n’roll, DDB, AVON
BRĄZ
Kampania wspierająca premierę serialu HBO Ślepnąc od świateł – HBO Polska
BRĄZ
Pod Ciśnieniem. Pierwszy pop-up biurowy we Wrocławiu – CTL Media PR&Marketing, OKRE Development, FNCH DESIGN GROUP
Sustainability i CSR Communications
ZŁOTO
Osoby z SM mówią: Nauka Ratuje Życie! – Be Communications, Roche Polska
BRĄZ
Jutro Bez Smogu – Drugie życie starych pieców – MSL, ArcelorMittal Poland
PR miejsca, miasta lub regionu
SREBRO
CZŁOWIEK Z MANUFAKTURY – pierwsza na świecie opera o mieście – 3PR Consulting,
Manufaktura
SREBRO
„Podlaskie. Zasil się naturą” – kampania regionu – White Bits
BRĄZ
Opowiadamy Polskę światu – MSL
Social media
ZŁOTO
A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci – OLX, 180heartbeats + Jung v Matt
SREBRO
Ekipa Orange – Leo Burnett
SREBRO
Trwa sezon hejterów. Żyj rześko / #iloveyouhater – Big Picture, Coca-Cola Poland
Business-to-Business PR
SREBRO
Działania PR dla kampanii „Dobry głos dla firm” – 24/7Communication, ING Bank Śląski
SREBRO
Pies na służbie – Testa Communications
SREBRO
#GotowiNaZmiany – Sage, Monday Public Relations
Media Relations
ZŁOTO
Jak zgarnąć 87 milionów? Data-driven PR Pracuj.pl – Linkleaders, Grupa Pracuj
SREBRO
Aktywne Szkoły Multisport – Benefit Systems, Fundacja V4Sport
BRĄZ
List do Opiekuna – MSL, Nutricia Medyczna
Employer Branding
ZŁOTO
McDonald’s ceni dojrzałość – MJCC, McDonald’s Polska
SREBRO
Here you’ll create – uwierz w rozwój 3M GSC – Komunikacja Plus, 3M Global Service Center Poland we Wrocławiu
BRĄZ
Kierunek Toyota – 24/7Communication
Content marketing-branded content
ZŁOTO
TransferGo: Generacja Euro – Hill+Knowlton Strategies Poland, TransferGo
SREBRO
„Jak TO Robić?” – Abstra, Reckitt Benckiser
SREBRO
Strefa Designu Uniwersytetu SWPS – Uniwersytet SWPS
BRĄZ
#BiegunK, czyli jak mówić o biegunce?! – 38 Content Communication
Custom Publishing
ZŁOTO
„Turn Your Public On”: dzielenie się wiedzą działa! – Publicon
SREBRO
Przewodnik społeczności Facebooka po Krakowie – Hill+Knowlton Strategies Poland, Facebook
BRĄZ
Opowiadamy Polskę światu – MSL
KATEGORIE SEKTOROWE
Technologia, IT, telekomunikacja
SREBRO
Tak dla 5G – fakty kontra fake newsy – Lighthouse, Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji
SREBRO
P@ssWord – pierwszy escape room Microsoft – D*fusion communication, Microsoft Polska,
Dom Zagadek
BRĄZ
Kampania „Capgemini. Love your career. Ace your career” – Capgemini Polska, Agencja Preria
Finanse
ZŁOTO
Rebranding Santander Bank Polska – Santander Bank Polska
SREBRO
Przejęcie wydzielonej części DBP przez Santander Bank Polska – Santander Bank Polska
SREBRO
Stranger e-learnings – thriller językowy – MOSQI.TO, ING BANK ŚLĄSKI
Uroda, higiena i wellness
SREBRO
CZAS NA WZROK 40+ – Marketing & Communications Consultants, Grupa Essilor Polska
BRĄZ
#Iwillnotbedeleted – Rimmel London mówi #stopbeautyhejt! – LoveBrands Relations, Coty Eastern Europe (Rimmel London)
Sektor spożywczy
ZŁOTO
Trwa sezon hejterów. Żyj rześko / #iloveyouhater – Big Picture, Coca-Cola Poland
SREBRO
Love Over Hate – Hill+Knowlton Strategies Poland, Wyborowa Pernod Ricard, IQ Marketing
BRĄZ
POKOCHAJ OLEJ RZEPAKOWY – Marketing & Communications Consultants
BRĄZ
McDonald’s ceni dojrzałość – MJCC, McDonald’s Polska
Kultura i media
ZŁOTO
CZŁOWIEK Z MANUFAKTURY – pierwsza na świecie opera o mieście – 3PR Consulting, Manufaktura
SREBRO
KUKBUK Poleca: odkrywamy dobra lokalne – Ring PR, Wydawnictwo KUKBUK
BRĄZ
Dynastie – Wiele nas łączy – Flywheel PR, BBC Studios
Medycyna i zdrowie
ZŁOTO
#CośDoNichMam – Big Picture, Rak’n’roll, DDB, AVON
SREBRO
List do Opiekuna – MSL, Nutricia Medyczna
BRĄZ
Osoby z SM mówią: Nauka Ratuje Życie! – Be Communications, Roche Polska
Sport
BRĄZ
MultiSport Index 2019 – Benefit Systems, Kantar
Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze
SREBRO
Pod Ciśnieniem. Pierwszy pop-up biurowy we Wrocławiu – CTL Media PR&Marketing, OKRE Development, FNCH DESIGN GROUP
BRĄZ
Mieszkania przyszłości: pozycjonowanie marki dewelopera – Publicon, Archicom
Przemysł i infrastruktura
ZŁOTO
Jutro Bez Smogu – Drugie życie starych pieców – MSL, ArcelorMittal Poland
BRĄZ
XEOS, czyli od kryzysu do lovebrandu – Publicon, XEOS
BRĄZ
Elektromobilność na polskim niebie – Partner of Promotion, Fortum
Motoryzacja i transport
ZŁOTO
Wypożyczalnia choinek Volvo – Cohn & Wolfe
BRĄZ
Lokomotywa kontra samochód – Partner of Promotion, PKP Polskie Linie Kolejowe
NGO i sektor publiczny
ZŁOTO
„Jeden dzień – wart całe życie” – Havas PR Warsaw, Fundacja Zobacz…JESTEM, Havas Media, Havas Warsaw
SREBRO
Jestem zagrożonym gatunkiem – kampania WWF podczas COP24 – Imago Public Relations, Agencja 2012
KATEGORIE SPECJALNE
Kreatywność
ZŁOTO
Jestem zagrożonym gatunkiem – kampania WWF podczas COP24 – Imago Public Relations, Agencja 2012
Efektywność
ZŁOTO
#CośDoNichMam – Big Picture, Rak’n’roll, DDB, AVON
Research&Insight (partnerem kategorii był IMM)
ZŁOTO
Raport „Klimat ryzyka” i kampania #niezaklinaj – Polska Izba Ubezpieczeń, OneMulti, Deloitte Polska, Hi.agencja
Tytanowy Spinacz: Big Picture
GWIAZDA PR: Piotr Czarnowski
Nagroda Publiczności: A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci – OLX, 180heartbeats + Jung v Matt
Nagroda redakcji rp.pl: Osoby z SM mówią: Nauka Ratuje Życie! – Be Communications, Roche Polska
PRoto.pl było patronem medialnym konkursu Złote Spinacze oraz partnerem Nagrody Publiczności. (mb)