Pod koniec października 2022 roku PKP Intercity rozstrzygnęło przetarg na świadczenie usług w zakresie social media marketingu. Przewoźnik wybrał agencję Publicon z Wrocławia.
Do zadań agencji należeć będzie: kompleksowała obsługa mediów społecznościowych PKP Intercity, z uwzględnieniem platform takich jak Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, LinkedIn, doradztwo w zakresie komunikacji kryzysowej, bieżący monitoring rynku, w tym działań konkurencji, oraz współpraca z influencerami.
Publicon będzie odpowiadać także za bieżącą komunikację z obserwatorami, tworzenie contentu, publikację treści, aktywizowanie obserwatorów oraz moderację wiadomości i komentarzy. Agencja będzie współpracować z PKP Intercity przy tworzeniu materiałów wideo i sesji zdjęciowych na potrzeby komunikacji w mediach społecznościowych.
Promocja w social mediach przewoźnika ma mieć charakter informacyjno-edukacyjny. Ma pokazywać nowe narzędzie do zakupu biletów i korzyści wynikające z nowych funkcjonalności. Ważne ma być również zachęcenie jak największej grupy odbiorców do pobrania aplikacji. Treści przygotowane przez agencję mają być atrakcyjne m.in. dla osób korzystających z usług spółki, miłośników kolei, osób zainteresowanych pracą na kolei, podróżników czy społeczności lokalnych, do których dojeżdżają pociągi PKP Intercity.
Umowa obowiązuje przez 24 miesiące lub do wyczerpania maksymalnego wynagrodzenia określonego w projekcie umowy. (bs)