piątek, 22 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościPo fali krytyki Starbucks decyduje się na stworzenie własnych koszulek wspierających #BlackLivesMatter

Po fali krytyki Starbucks decyduje się na stworzenie własnych koszulek wspierających #BlackLivesMatter

Starbucks zezwala pracownikom na wspieranie akcji #BlackLivesMatter i decyduje się na stworzenie własnych koszulek – podaje chicago.cbslocal.com za Associated Press. Decyzja sieci kawiarni związana jest z krytyką, jaka ostatnio na nią spadła po ujawnieniu, że pracownicy dostali zakaz otwartego sprzeciwiania się rasizmowi wyrażanego przez noszenie ubrań czy akcesoriów.

Jak informowaliśmy na PRoto.pl, portal BuzzFeed News dotarł do notatki wewnętrznej Starbucksa, w której firma zakazuje noszenia ubrań i akcesoriów związanych z #BlakLivesMatter. W notatce przypomniano również, że według zasad nie można nosić w pracy akcesoriów promujących poglądy polityczne, religijne czy osobiste. Zdaniem firmy mogłoby to zostać źle odebrane i niezrozumiane przez klientów oraz prowadzić do przemocy. Użytkownicy mediów społecznościowych szybko skrytykowali Starbucksa i zaczęli nawoływać do bojkotu.

Czytaj więcej: Starbucks zakazał swoim pracownikom noszenia ubrań wspierających #BlackLivesMatter

Niedługo później Starbucks zdecydował się odnieść do zarzutów internautów. Jak czytamy, firma nie odpowiedziała na pytania dotyczące notatki dla pracowników, ale poinformowała, że współpracuje ze Starbucks Black Partner Network, aby przekazać ponad 250 tys. koszulek personelowi ze sklepów w USA i Kanadzie. Do czasu dotarcia firmowych T-shirtów pracownicy będą mogli nosić własne ubrania wspierające akcję #BlackLivesMatter – podaje źródło.

Jak czytamy dalej, również fundacja Starbucksa zobowiązała się przekazać milion dolarów na rzecz organizacji promujących równość rasową i sprawiedliwość społeczną. Miejsca, którym przekazane zostaną środki, zostaną wybrane przez pracowników firmy.

screen

screen

Źródło: twitter.com/Starbucks

Źródło poprosiło o skomentowanie sprawy profesora marketingu z Pace University, Larry’ego Chiagourisa. Specjalista uznał, że choć Starbucks mierzy się obecnie z presją i kryzysem, to nie spodziewa się, że firmę dotkną trwałe szkody, ponieważ pokazała, że stara się postępować słusznie.

Starbucks zdecydował się także na opublikowanie specjalnego listu na swojej stronie internetowej, którego nadawcą są przedstawiciele firmy: Rosalind (Roz) Brewer, Chief Operating Officer i Group President, Rossann Williams, Executive Vice President, i Nzinga (Zing) Shaw, Global Chief Inclusion & Diversity Officer. W liście czytamy m.in., że firma wspiera akcję #BlackLivesMatter i wręcz zachęca swoich pracowników do sprzeciwiania się rasizmowi na ubraniach czy akcesoriach. Okazała także dumę z zaangażowania swojego personelu w trudne tematy społeczne. (ak)

Zdjęcie główne: twitter.com/Starbucks

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj