piątek, 8 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościPoczta Polska doręcza ulotki przeciwko Trzaskowskiemu. Rzeczniczka spółki tłumaczy, że to usługa...

Poczta Polska doręcza ulotki przeciwko Trzaskowskiemu. Rzeczniczka spółki tłumaczy, że to usługa komercyjna

Do Polaków za pośrednictwem Poczty Polskiej dotarły oficjalne ulotki komitetu wyborczego Andrzeja Dudy wymierzone przeciwko Rafałowi Trzaskowskiemu – podaje next.gazeta.pl. Jak czytamy, miały one na celu zniechęcić wyborców do głosowania na konkurenta Dudy w drugiej turze wyborów prezydenckich. Źródło zastanawia się, czy krajowy operator uczestniczy w kampanii jednego z kandydatów. Przedstawiciele spółki tłumaczą, że to usługa komercyjna – czytamy.

Czytaj też: Onet: Zagraniczne media komentują oddzielne „debaty” kandydatów na prezydenta w Polsce

Dowiadujemy się, że jeden z czytelników serwisu gazeta.pl wraz z przesyłką dostarczoną przez Pocztę Polską otrzymał ulotkę przedstawiającą w negatywny sposób Rafała Trzaskowskiego. Zawarte materiały miały ostrzegać przed kandydatem Koalicji Obywatelskiej, którego prezydentura rzekomo doprowadziłaby do powrotu „konfliktów, kryzysów, biedy i afer”.

Dalej czytamy też o takiej informacji w mediach społecznościowych, m.in. od Michała Bilewicza, autora „Tygodnika Powszechnego”, który na Twitterze napisał: „Przyszedł do mnie listonosz i razem z poleconym dał mi do ręki to. Ciekawe, czy wręcza też taki dodatek do karty wyborczej?” – zastanawiał się autor wpisu.

Źródło: twitter.com/Michal_Bilewicz

W sprawie zabrała głos rzecznik prasowa Poczty Polskiej, Justyna Siwek, która w stanowisku przesłanym do redakcji next.gazeta.pl wyjaśnia, że spółka doręcza ulotki wyborcze na podstawie umów z klientami – przytacza źródło. „To usługa odpłatna, komercyjna, a zgodnie z jej regulaminem za treść ulotek odpowiada zleceniodawca. Przychody z tytułu świadczenia tej usługi są tajemnicą handlową” – komentuje i dodaje, że materiały są dystrybuowane w sposób określony przez zleceniodawcę na wyznaczonym obszarze. Tłumaczy też, że taka forma korespondencji ma zastosowanie w reklamie czy w akcjach edukacyjno-informacyjnych – czytamy dalej.

Przedstawicielka Poczty zapewnia też, że spółka tego typu usługi oferuje „wszystkim zainteresowanym dotarciem do szerokiego grona wyborców z informacją o ich programach” – informuje next.gazeta.pl.

Dowiadujemy się też, że przed pierwszą turą wyborów Poczta doręczała druki różnych kandydatów na urząd prezydenta, jednak ze względu na tajemnicę umów spółka nie może ujawnić ich nazwisk – czytamy w przytoczonym przez źródło komentarzu. (kd)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj