Wartość globalnego rynku dóbr luksusowych, obejmującego odzież, biżuterię oraz kosmetyki, wzrośnie w tym roku o 22 proc. i w kolejnych latach będzie dalej się zwiększać, mimo pogarszającej się sytuacji ekonomicznej – wynika z raportu firmy doradczej Bain&Company i Fondazione Altagamma.
353 mld euro ma być wart ten rynek w 2022 roku, a pod koniec 2030 roku od 540 do 580 mld euro.
Twórcy raportu szacują, że całkowita wartość rynku dóbr luksusowych, obejmującego dodatkowo nieruchomości, auta, samoloty i łodzie, wzrośnie w tym roku o 21 proc. do około 1,4 bln euro.
Marki luksusowe nauczyły się docierać do coraz szerszej grupy klientów, potrafią rozpoznawać ich potrzeby i lepiej się z nimi komunikują, umiejętnie wykorzystując media społecznościowe – komunikują twórcy raportu.
Jak czytamy w publikacji, wzrost sprzedaży generują w dużej mierze zakupy dokonywane przez przedstawicieli pokolenia Z i millenialsów, czyli dwudziestolatków i trzydziestolatków.
Do końca dekady wydatki przedstawicieli pokolenia Alfa, czyli osób urodzonych po 2010 roku, będę rosnąć trzy razy szybciej niż starszych grup wiekowych i w 2030 roku będą odpowiadać za 30 proc. sprzedaży – wskazują badania.
Jak wynika z raportu, dominującym kanałem sprzedaży pozostają sklepy stacjonarne, choć tempo wzrostu sprzedaży online systematycznie rośnie. (bs)