Niemieckie ministerstwo transportu jest krytykowane za kampanię mającą przekonywać rowerzystów do noszenia kasków. Na grafikach widać modelkę mającą na sobie jedynie kask i bieliznę. Hasło brzmi: „Wygląda beznadziejnie, ale ratuje mi życie”. O sprawie pisze theguardian.com.
Ministerialne plakaty, na których wystąpili uczestnicy i uczestniczki niemieckiego telewizyjnego programu o modelingu, „Germany’s Next Top Model”, są nazywane „seksistowskimi” i zdaniem niektórych zajmują się ważnym problemem, ale w nieodpowiedni sposób. Plakaty mają pojawić się w niemieckiej przestrzeni 26 marca 2019 roku, jednak wielu domaga się wstrzymania dystrybucji materiałów.
Źródło: runtervomgas.de
Krytykę słychać w dużej mierze z ust działaczy opozycyjnych i internautów. Theguardian.com zauważa jednak, że do kampanii odniosła się także m.in. Franziska Giffey, minister ds. rodziny, osób starszych, kobiet i młodzieży w niemieckim rządzie. Opublikowała na Facebooku zdjęcie z rowerem, na którym ma nie tylko kask, ale też ubranie.
Źródło: facebook.com/franziska.giffey
W odpowiedzi na krytykę, rzecznik ministerstwa transportu powiedział, że kampania, która ma odnosić sukcesy, ma „wstrząsać ludźmi” i ich „polaryzować” – czytamy. (mp)