Polski Komitet Olimpijski zaprezentował nowe logo Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej. Zmiana wynika z całościowego rebrandingu symboliki olimpijskiej, który przeprowadza Międzynarodowy Komitet Olimpijski – dopasować się do niego mają wszystkie wszystkie narodowe komitety. Łączy się to również ze 100-leciem polskiej organizacji (okolicznościowa gala odbyła się 26 października 2019 roku).
Nowy logotyp składa się z połączenia flagi państwowej, napisu „POLSKA” oraz odświeżonego symbolu olimpijskiego – pięciu kolorowych splatających się ze sobą kół autorstwa Pierre’a de Coubertina. W poprzednim logo koła nachodziły na flagę Polski, co jest niezgodne z nowymi wytycznymi Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego.
Nowe logo
Poprzednie logo
Zmiany pociągnęły za sobą także konieczność opracowania nowych zasad co-brandingowych. Stworzono znaki kompozytowe składające się z połączenia nowego logo reprezentacji oraz logotypów jej partnerów i sponsorów.
Zdaniem Adama Krzesińskiego, sekretarza generalnego komitetu, nowe logo powstające w 100-lecie istnienia PKOl ma pokazywać, że instytucja wciąż się rozwija i podąża za olimpijskim duchem nowoczesności. Krzesiński dodaje także, że komitet jest „otwarty na zmiany, szczególnie na takie, które przyczyniają się do polepszania jego wizerunku i rozpoznawalności wśród młodszego pokolenia”.
Za kreację znaku odpowiada studio brandingowe SIGNATURE. (ak)