15 marca 2023 roku rozpoczęła się druga fala Global Census DEI (Diversity, Equality & Inclusion) – badania pracowników reklamy, marketingu i PR, którego wyniki mają sprawdzić postęp w zakresie różnorodności, równości i integracji w branży, a także pokazać skalę dyskryminacji.
W tym roku po raz pierwszy w badaniu uczestniczy Polska jako jeden z 34 rynków.
Jak zapowiada dyrektor zarządzający Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR Paweł Tyszkiewicz, wyniki badania pozwolą zrozumieć, gdzie w zakresie różnorodności i równości znajduje się Polska. „Chodzi o pracę na rzecz spójnej strategii, poprawiającej kreatywność i innowacyjność. O lepszą realizację kulturotwórczej i społecznej roli reklamy” – mówi Tyszkiewicz.
Badanie potrwa do 15 kwietnia 2023 roku i polega na anonimowym wypełnieniu kwestionariusza. Uzupełnienie go zajmuje około 15 minut. Udział w badaniu mogą wziąć wszyscy pracownicy branży: pracujący w działach marketingu i PR, jak i w agencjach kreatywnych, PR, mediowych, socialmediowych, influencermarketingowych, eventowych czy w domach produkcyjnych, a także freelancerzy.
Wyniki ogłoszone zostaną w czerwcu 2023 roku. Autorzy badania pokażą m.in., jakie zmiany nastąpiły w porównaniu z pierwszą falą badania, która odbyła się w 2021 roku.
„Druga fala Global Census DEI ma kluczowe znaczenie także dlatego, że dostarczy nam danych na temat postępów, które, mamy nadzieję, jako branża poczyniliśmy pomimo wyzwań związanych z covidem i kryzysem gospodarczym. Im więcej odpowiedzi uzyskamy, tym lepiej będziemy mogli zrozumieć, gdzie musimy się poprawić, by stać się bardziej przyjaznym miejscem dla różnorodnej grupy talentów, których potrzebujemy” – mówi Stephan Loerke, dyrektor generalny Światowej Federacji Reklamodawców (WFA), pod której egidą realizowane jest badanie. (zd)