3 listopada 2022 roku opublikowano listę nominowanych w konkursie European Excellence Awards 2022, w którym od 15 lat oceniane i nagradzane są kampanie i projekty w dziedzinie PR i komunikacji.
W gronie projektów PR znalazły się realizacje trzech polskich agencji: Public Dialog, Clue PR oraz OneMulti.
Projekt Public Dialog oraz Maurent PR „Amiblu – to nie rury były przyczyną awarii w Czajce” został nominowany w kategoriach „Chemicals & Industrials”. W kategorii „Poland” nowinowano projekt Public Dialog oraz Eureka – „Xiaomi Kite Cup driven by Land Rover”.
Dwie nominacje otrzymał też projekt Clue PR „Dziewczynki mogą wszystko” realizowany dla LEGO. Znalazł się on wśród najlepszych z kraju (kategoria „Poland”) oraz w kategorii „Multi-Channel Communications”. W kategorii „Poland” znalazł się też projekt Clue PR: „Przywódczynie 3.0: Wojowniczki, Królowe, Siłaczki”.
Z kolei kampania realizowana przez OneMulti „Volkswagen napędza elektromobilność w Polsce” trafiła do kategorii „Data Driven & Automated Communications”.
W kategorii „Poland” znalazła się też kampania Nationale-Nederlanden „Twarze depresji: zdrowie psychiczne – przełamywanie tabu”.
Jury ocenia projekty zarówno z perspektywy wewnętrznych działów komunikacji, jak też agencji.
Dwudniowe obrady rozpoczną się 11 listopada 2022 roku. Zwycięzcy zostaną ogłoszeni podczas wirtualnego rozdania nagród 9 grudnia 2022 roku. (bs)