sobota, 16 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościPolskie miasta jednoczą się pod hasłem #WeWillWait

Polskie miasta jednoczą się pod hasłem #WeWillWait

Trwa kampania #CityWillWait, która łączy metropolitalne organizacje turystyczne w Gdańsku, Warszawie, Poznaniu i Łodzi. Prowadzone działania są związane z przeciwstawianiem się negatywnym skutkom kryzysu wywołanego pandemią koronawirusa. Inicjatywa od połowy marca 2020 roku skupia się na promocji miast kanałami online organizacji turystycznych i ich podmiotów członkowskich, z wykorzystaniem mediów społecznościowych i portali turystycznych.

Akcję rozpoczęła Gdańska Organizacja Turystyczna pod hasłem #GdanskWillWait. „Bardzo cieszymy się, że tak wielu turystów odwiedza każdego roku Gdańsk i inne polskie miasta. Jednak zawsze ich zdrowie i bezpieczeństwo są dla nas najważniejsze. Dlatego Gdańska Organizacja Turystyczna zainicjowała akcję #CityWillWait. Chcemy, aby goście chętnie nas odwiedzali, ale dopiero wówczas, kiedy obecna sytuacja się uspokoi i wszyscy znów będziemy bezpieczni. Gdańsk może poczekać jeszcze trochę na turystów. W końcu ma ponad 1000 lat” – tłumaczy Łukasz Wysocki, prezes Gdańskiej Organizacji Turystycznej.

Inicjatywa i hasło cieszą się zainteresowaniem, dlatego też zostały rozszerzone na kolejne miasta. Tym samym do kampanii przystąpiły również organizacje turystyczne w Warszawie, Poznaniu i Łodzi. #CityWillWait jest formułą otwartą, co oznacza, że w każdej chwili działania mogą zostać poszerzone o następnych członków – w ten sposób do inicjatywy dołącza także Lublin, a współudział zadeklarował Toruń. W ramach akcji miasta publikują posty na Facebooku i Instagramie, by w ten sposób dotrzeć do jak największej liczby odbiorców.

Akcja ma podtrzymać zainteresowanie i zapraszać odbiorców do podróży po polskich miastach niedługo po zniesieniu aktualnie obowiązujących ograniczeń w przemieszczaniu się. To także obietnica dla turystów, że miasta będą przygotowane na ich goszczenie po okresie epidemii. W kampanii promowane są przede wszystkim produkty turystyczne i atrakcje w miejskich lokalnych organizacjach turystycznych, takie jak: muzea, instytucje kultury, hotele i obiekty noclegowe, parki rozrywki, centra handlowe, galerie sztuki czy wydarzenia. Pojawiły się również propozycje  odkrywania miast online za pomocą wirtualnych spacerów, panoram i gier miejskich.

„Kluczem akcji jest współpraca, zarówno lokalnie, z branżą turystyczną, która przeżywa kryzys, ale także z innymi miastami. #WeWillWait to jednak nie tylko kampania wizerunkowa, lecz także pretekst do wymiany doświadczeń i zainicjowania wspólnych działań w przyszłości. To wreszcie sposób, w jaki komunikujemy dziś nowe terminy przekładanych konferencji i kongresów, co jest dobrze odbierane przez organizatorów i uczestników, bo w tym trudnym czasie daje nadzieję na powrót do czerpania radości ze spotkań” – dodaje Jan Mazurczak, prezes Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej.

Organizatorzy tłumaczą również, że takie działania pomogą turystyce krajowej „odbić się” po obecnym kryzysie i doprowadzić do jej unowocześnienia i rozwoju. Ich zdaniem okres po epidemii może stać się okazją do odkrycia piękna kraju na nowo. (kd)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj