piątek, 22 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościPolskie projekty nagrodzone w INMA Global Media Awards. „Ostatni Twój Weekend” ze...

Polskie projekty nagrodzone w INMA Global Media Awards. „Ostatni Twój Weekend” ze złotem

2 czerwca 2020 roku International News Media Association (INMA) opublikowało listę zwycięzców konkursu INMA Global Media Awards 2020 roku. Pośród laureatów znalazły się trzy projekty z Polski – jeden z nich znalazł się na pierwszym miejscu w swojej kategorii.

Pierwszym polskim projektem, któremu udało się wywalczyć złoto, jest „Ostatni Twój Weekend”, który agencja VML Y&R zrealizowała dla Gazeta.pl (Agora), Mastercard i BNP Paribas. Projekt nominowany był w grupie drugiej w kategorii Best Public Relations or Community Service Campaign.

Czytaj więcej: Gazeta.pl i VMLY&R Poland z partnerami kupili czasopismo erotyczne, by je zamknąć

„Ta nagroda bardzo cieszy, ale przede wszystkim po raz kolejny potwierdza, że dziś media to nie tylko dostarczyciele informacji czy opinii, ale też, wraz z partnerami z innych branż, ośrodki aktywizmu zmieniającego świat. Nie zawsze to będzie aż tak efektowne, jak »Ostatni Twój Weekend«. Czasami, jak podczas pandemii, będziemy zbierać na respirator dla lokalnego szpitala lub wspierać samotnych seniorów. Tak zachowują się dziś zaangażowane marki, a Gazeta.pl jest jedną z nich” – mówi Rafał Madajczak, dyrektor kreatywny Gazeta.pl.

Wcześniej „Ostatni Twój weekend” otrzymał także nagrody w konkursach Cannes Lions i Golden Drum.

Kolejnym nagrodzonym polskim projektem jest „Arka 2.0 – DNA zagrożonych gatunków w kosmosie”, którego autorem jest serwis NOIZZ (Ringier Axel Springer Polska). Akcja znalazła się na drugim miejscu w grupie drugiej w kategorii Best Public Relations or Community Service Campaign. Projekt polegał na wysłaniu w przestrzeń kosmiczną sygnału z zakodowanym DNA zagrożonych gatunków zwierząt.

Ostatnim laureatem z Polski jest projekt Onetu (Ringier Axel Springer Polska) „#Zostajewdomu z Onet”, który zajął trzecie miejsce w grupie drugiej w kategorii Best Initiative in Response to COVID-19. W ramach akcji portal internetowy uruchomił podstronę, na której publikował sprawdzone informacje dotyczących koronawirusa czy pomysły na spędzanie czasu w domu. Stworzono także program, w którym prowadząca – Małgorzata Ohme, psycholog i redaktor naczelna Onet Kobieta – rozmawia z ekspertami, aby zapewnić humor, nadzieję i sposoby na przetrwanie społecznej izolacji.

Ogłoszenie wyników INMA Global Media Awards odbyło się 2 czerwca podczas pierwszej w historii transmisji online na INMA.org i innych platformach. Jury wybrało 185 finalistów i 32 zwycięzców spośród 922 zgłoszeń przesłanych przez 262 wydawców z 44 krajów.

Pełną listę zwycięzców konkursu można znaleźć na stronie. (ak)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj