piątek, 20 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościPonad 60 proc. kobiet popiera używanie feminatywów. Powstał raport „Marka jest kobietą”

Ponad 60 proc. kobiet popiera używanie feminatywów. Powstał raport „Marka jest kobietą”

71 proc. kobiet uważa, że marki tworzące damskie produkty powinny promować żeńskie formy gramatyczne – wynika z raportu „Marka jest kobietą” agencji Streetcom. Ponadto, 61 proc. badanych popiera używanie feminatywów w praktyce, w nazwach zawodów i funkcji. Przeciw jest 16 proc.

Jak komunikują twórcy raportu, marki coraz częściej chcą pokazywać kobietom, że rozumieją ich problemy. W tym celu coraz częściej angażują się w komunikację wyzwań, z jakimi mierzą się współczesne kobiety.

Najczęściej kobiety oczekują włączenia się marek w rozwiązywanie czy nagłaśnianie takich problemów jak: przedmiotowe traktowanie kobiet (62 proc.), nierówność płac (59 proc.), presja społeczna bycia matką (57 proc.) i nierówny dostęp do wyższych stanowisk w pracy (56 proc.).

Respondentki pytane o to, w co już teraz angażują się marki, najczęściej podawały: wymogi związane z kanonem piękna, schorzenia i choroby kobiece oraz macierzyństwo.

Jak się dowiadujemy dalej, kluczowe są różnice pomiędzy tym w co, według kobiet, powinny angażować się marki, a tym, w co się już angażują. Istnieje luka w tematach nierównego dostępu do wyższych stanowisk w pracy, nierówności płac, przedmiotowego traktowania kobiet, a także presji społecznej bycia matką.

Źródło: Raport „Marka jest kobietą”

Jak czytamy, ponad 7 na 10 badanych przyczynia się też do wyboru produktów wyłącznie dla mężczyzn: odzieży, obuwia, dodatków, kosmetyków i perfum (dotyczy to kobiet prowadzących wspólne gospodarstwo domowe z mężem/partnerem).

Twórcy raportu poprosili również respondentki o wskazanie gwiazd, które ich zdaniem angażują się w działania na rzecz kobiet. Do najczęściej wymienianych należały: Anja Rubik, Anna Lewandowska, Ewa Chodakowska, Maja Bohosiewicz, Maja Staśko, Maffashion, Mama Ginekolog, Małgorzata Rozenek, Martyna Wojciechowska i Wersow. (bs)

O badaniu:
Badanie zrealizowane było przez agencję Streetcom Poland w dniach 21-24.02.2023 roku techniką CAWI na ogólnopolskiej próbie Polek w wieku 18-70, N=4477.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj