POP UP GRUPA, kolektyw strategiczno-kreatywny specjalizujący się w branży mody i lifestyle, zawiesza działalność po czterech latach. Olka Kaźmierczak – założycielka, która odpowiadała za strategie marek i komunikacji – zamierza pracować pod własnym nazwiskiem.
W latach 2015–2019 POP UP GRUPA współpracowała m.in. z Weave, Fiore, Bohoboco, L37, TOVA czy Abriga (w ostatnim roku działalności kolektyw realizował głównie projekty na rzecz czterech ostatnich marek). Grupa odpowiadała za budowanie wizerunku i kolekcji, wspierając działy produkcyjne i marketingowe w zakresie strategii. Dla Fiore i TOVA konsultowała także strategie biznesowe.
Początkowo kolektyw zamierzał oferować branding i usługi PR w zamian za udział w przyszłych zyskach swoich klientów. Kaźmierczak w rozmowie z PRoto.pl przyznaje jednak, że w polskiej branży mody było zbyt mało firm, które byłyby zainteresowane taką współpracą i mogły zagwarantować POP UP GRUPIE zyski. Przez większość czasu kolektyw rozliczał się więc projektowo.
W skład GRUPY wchodziły, oprócz Kaźmierczak, Kaja Dobrzańska (odpowiedzialna za strategię wizualną), Agnieszka Polkowska (trendy i strategia rozwoju produktu), Agnieszka Lewcio (komunikacja digital) i Paulina Ciecierska (strategia biznesu). Wszystkie obecnie albo prowadzą własną działalność, albo pracują w agencjach.
Kaźmierczak informuje, że planuje pozostać w branży mody, jednak zamierza też współpracować z klientami z branży nowych technologii. (mp)
Na zdjęciu głównym: Olka Kaźmierczak, fot. Kamil Kotarba