Wskazówki dla organizacji pozarządowych, instrukcja kontaktu z firmami, sposoby tworzenia ofert współpracy, eksperckie wypowiedzi z dziedziny marketingu, PR-u czy zarządzania, przykłady działań charytatywnych i społecznych, przydatne linki, narzędzia i opcje wsparcia NGO – wszystko to znalazło się w poradniku „Kompas NGO”, który właśnie się ukazał. Przygotowała go Fundacja Pro NGO.
22 grudnia 2021 roku poradnik został bezpłatnie udostępniony organizacjom pozarządowym z całej Polski. Publikacja została podzielona na rozdziały, z których każdy porusza inny ważny z punktu widzenia trzeciego sektora problem. W poszczególnych częściach wydania pojawiły się najważniejsze zagadnienia i definicje istotne dla NGO, wartościowe wskazówki i porady od ekspertów oraz przykłady akcji i projektów zrealizowanych przez firmy. Dobre praktyki oraz informacje dotyczące realizacji projektów ukazano z perspektywy organizacji pozarządowej, co ma być dla tych podmiotów inspiracją i „receptą”, jak tworzyć wartościowe akcje oraz na co zwrócić uwagę przy planowaniu i realizacji inicjatyw. Poradnik może być także ważną lektura dla wszystkich osób zaangażowanych w działania społeczne, wolontariat, szukających inspiracji do podejmowania wyzwań i działania dla dobra innych.
W realizację projektu zaangażowane były firmy, które na potrzeby publikacji opisały dobre praktyki jako przykłady akcji CSR i wolontariatu. Co więcej, kilkunastu przedstawicieli środowiska biznesowego odpowiedziało na najważniejsze pytania dotyczące współpracy NGO z biznesem, budowania wizerunku, komunikacji i zarządzania. Organizacje pozarządowe otrzymają więc w pigułce wiedzę, która pozwoli im stać się nowoczesną organizacją.
„Cieszę się, widząc, jak powstawał „Poradnik Kompas NGO”. To wspaniałe, że biznes tak chętnie angażuje się w takie projekty i chce dzielić się swoją wiedzą. Każda wypowiedź to inna historia i realna pomoc, a udało się to osiągnąć dzięki firmom, które nie są obojętne, wierzą w ideę wolontariatu i realizują projekty CSR. Tym razem udało się pójść o krok dalej – firmy nie tylko zrealizowały te projekty, ale podzieliły się swoimi pomysłami, opisując, co udało się osiągnąć i jak tego dokonały. Wszystko po to, aby zainspirować organizacje pozarządowe, dać przestrzeń do analizy, dyskusji i co najważniejsze zachęcić je do tworzenia własnych, unikalnych projektów, które wraz z firmami będą mogli realizować. Już nie mogę się doczekać nowych inicjatyw, które powstaną po przeczytaniu tego Poradnika” – mówi Jasiek Mela, ambasador Fundacji Pro NGO.
Poradnik Kompas NGO można pobrać bezpłatnie na stronie www.poradnik.kompasngo.pl.
PRoto.pl jest patronem medialnym projektu.