Na rynku pojawiła się agencja mówczyń i ekspertek specjalizujących się w tematyce sustainability. To siostrzany projekt butikowej agencji PR Who Will Save The Planet, realizującej projekty z zakresu zrównoważonego rozwoju, której założycielką jest Dominika Lenkowska-Piechocka. Start inicjatywy ogłoszono w październiku 2024 roku.
Agencja mówczyń Who Will Save The Planet ma być odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie firm i instytucji na ekspertki, które mogą przekazać specjalistyczną wiedzę i doświadczenie dotyczące szeroko pojętego sustainability. W skład zespołu wchodzą specjalistki z wielu dziedzin, takich jak ochrona środowiska, prawa człowieka, zrównoważony rozwój, gospodarka obiegu zamkniętego, ale też szeroko rozumiany dobrostan, które dzielą się wiedzą oraz inspirują do wprowadzania zmian w kierunku bardziej odpowiedzialnych i zrównoważonych praktyk w biznesie i życiu prywatnym.
„Unijna legislacja dot. raportowania danych niefinansowych sprawiła, że w ostatnim czasie trafiało do mnie coraz więcej zapytań o wystąpienia typu powerspeech i edukacyjne z zakresu ESG, zrównoważonego rozwoju itp. Nic dziwnego, jednym z kluczowych elementów sukcesu projektów wdrożeniowych związanych z ESG jest zbudowanie zrozumienia i poparcia dla zmiany wśród pracowników i pozostałych interesariuszy. Kilka lat temu zapytania, które do mnie przychodziły, dotyczyły raczej lekkich kwestii, były chęcią wpisania się w nowy trend, ale rzadko związane były typowo z wdrażaniem strategii zrównoważonego rozwoju w organizacji. Dziś coraz więcej firm szuka ekspertów, którzy swoimi wystąpieniami, warsztatami nadadzą znaczenia podejmowanym przez organizację działaniom, wytłumaczą je interesariuszom. A co najważniejsze, zrobią to w przystępny sposób” – mówi Dominika Lenkowska-Piechocka, prezeska Who Will Save The Planet, eko-edukatorka, jedna z ekspertek programu Climate Leadership powered by UN Environment.
W ofercie agencji zrzeszającej mówczynie WWSTP znajdują się szkolenia, wystąpienia i warsztaty z zakresu zrównoważonego rozwoju, ESG, zapobiegania greenwashingowi, łańcucha dostaw, GOZ, odpadów i ich segregacji, fast fashion i slow fashion, praw człowieka oraz wellbeingu.
Do agencji należą autorki książek, podcastów, programów telewizyjnych, twórczynie internetowe i mówczynie TEDx, w tym:
- Marzena Figiel-Strzała, dziennikarka, reporterka, autorka cyklu Dzieci Świata
- dr Joanna Jurga, projektantka przestrzeni, badaczka, wykładowczyni
- Monika Michalska, ekspertka branży odpadowej i tworząca w sieci jako Pani od Odpadów
- Natalia Tur, ekspertka relacji, mediatorka rodzinna in spe, socjolożka, psychoedukatorka
- Sylwia Panek, chemiczka, blogerka, edukatorka i autorka poradników z serii „Zdrowy dom”
- Katarzyna Zajączkowska, ekspertka zrównoważonej mody, wykładowczyni eko-projektowania, autorka książki i podcastu „Odpowiedzialna moda”
Założycielka agencji Dominika Lenkowska-Piechocka podkreśla, że zaprosiła do współpracy osoby sobie znane. Wspomina ona, że zależało jej na tym, aby „zgromadzić zespół ekspertek, które nie tylko są silne merytorycznie”, ale również dzięki swojej energii „potrafią zarazić zrównoważonym rozwojem najtrudniejszego odbiorcę i zmobilizować go do działania”.
Dominika Lenkowska-Piechocka od 17 lat jest związana z public relations. Specjalizuje się w komunikacji wewnętrznej i kryzysowej. Ma także doświadczenie w takich obszarach jak PR korporacyjny, relacje inwestorskie, PR produktowy oraz organizacja imprez. Realizowała projekty i na stałe współpracowała ze spółkami z branży deweloperskiej, IT, e-commerce, paliwowej, chemicznej, ubezpieczeniowej, finansowej oraz lotniczej.
W przeszłości była związana z mediami, w tym m.in. z TVP. Z wykształcenia jest socjolożką. Jest absolwentką podyplomowych studiów relacji inwestorskich i komunikacji finansowej oraz nowoczesnej komunikacji marketingowej. (ao)