W marcu 2024 roku poinformowano o powstaniu nowej agencji user generated content – SparkyB. Firma od pół roku zajmuje się przygotowaniem strategii contentowych dla marek z pomocą twórców. Jej założycielami są Karina oraz Michał Hertelowie.
Jak wyjaśnia agencja w komunikacie prasowym, UGC to treści tworzone przez użytkowników internetu, którzy znają lub korzystają z danego produktu czy usługi. Są to wszelkie komunikaty, zdjęcia, wideo o marce w mediach społecznościowych, na forach internetowych czy na kanałach typu owned media.
Z badań Venngage wynika, że prawie 21 proc. marketingowców inwestuje połowę swojego czasu pracy w proces tworzenia contentu, a największą trudnością okazuje się znalezienie odpowiednich treści do materiałów. Jak czytamy w informacji prasowej, agencja SparkyB ma za zadanie wyręczyć firmy i zająć się tworzeniem angażującego contentu za nie.
Ideą agencji jest tworzenie „nadcontentu”, czyli angażujących treści „pod algorytmy” oraz ich publikacji w social mediach. SparkyB posiada sieć tzw. Sparkusów, czyli osób, które tworzą materiały dla marek. Zapewniają oni zasięg organiczny i skalują zainteresowanie brandowanymi treściami. Zarządzanie siecią Sparkusów odbywa się za pośrednictwem platformy SparkyB.
„Regularne tworzenie contentu jest bardzo ważne w budowaniu wizerunku marki. Nie może on być jednak nudny i generyczny. Treści muszą przyciągać uwagę i angażować. Siedzieć w trendach. SparkyB uwalnia czas i zasoby marketerów, tworząc pod brief idealnie dopasowane do kanału komunikacyjnego materiały. Co ważne, content jest tworzony przez zdolnych kreatorów, ekspertów w swojej kategorii. Dzięki temu treści są autentyczne, świeże i wciągające. Dodatkowo Sparkusi, czyli regularni użytkownicy social mediów, udostępniają treści marek, które lubią. Są oni przez nas zweryfikowani, a ich zainteresowania są zbieżne z treściami, które publikują. Dzięki udostępnieniom materiał zyskuje viralowy charakter” – mówi Michał Hertel, Co-CEO SparkyB.
Karina Hertel, która od 2023 roku współtworzy agencję SparkyB, pełniąc rolę CEO, doświadczenie zdobywała w dziale reklamy miesięczników premium.
W 2019 roku założyła agencję marketingu influencerskiego – Brandlift, gdzie jest partnerem zarządzającym. Wcześniej pełniła funkcję dyrektora zarządzającego segmentem Lifestyle i Kultura w Grupie Onet. Poprzednio odgrywała także rolę dyrektorki reklamy w New Media & Mixed Media. Była również związana z Marquad Media Polska.
Michał Hertel od 2023 roku jest współzałożycielem i Co-CEO SparkyB. Od 25 lat działa w obszarze marketingu, PR i rozwoju biznesu.
Od 2019 roku pełni funkcję współzałożyciela i CEO BrandLift Customer Advocacy. Wcześniej przez 14 lat był dyrektorem komunikacji i marketingu MakoLab. Poprzednio działał po stronie agencji reklamowych, gdzie był współautorem kampanii dla takich marek jak Lech, Velvet, Dębica czy Atlas. Odpowiadał także za strategię komunikacji i rozwój m.in. sieci restauracji Sphinx, sieci salonów motocyklowych Liberty Motors czy kompleksu sportowo-biznesowego Stacja nowa Gdynia.
(ao)