W październiku 2023 roku Polski Związek Głuchych i grupa marketingowo-technologiczna Group One ogłosili powstanie agencji UNMUTE, która ma pomóc firmom, markom oraz środowiskom osób z niepełnosprawnościami w walce z wykluczeniem społecznym.
Jak czytamy w komunikacie prasowym, zadania nowej agencji obejmą przełamywanie barier w komunikacji, usprawnianie procesu zakupowego i zapewnienie dostępności, czyli wprowadzanie napisów, audiodeskrypcji, tłumaczenia na polski język migowy. Co więcej, firma będzie brała udział w projektach biznesowych, prowadziła szkolenia dla firm, kursy online, badania oraz kampanie społeczne oraz promowała dobre praktyki z zakresu inkluzywności.
„Group One jest ekspertem w obszarze biznesu i komunikacji marketingowej, a nasze stowarzyszenie od lat działa na rzecz wyrównywania szans osób Głuchych. UNMUTE to przedsięwzięcie biznesowe — będziemy nie tylko edukować, ale również tworzyć możliwości uczestniczenia w biznesie osobom z niepełnosprawnościami. Ten koncept jest konsekwencją ogromnego sukcesu, jaki odniósł nasz poprzedni wspólny projekt, czyli stworzenie z agencją Change Serviceplan zespołu głuchych wykonawców, który zdołał się zakwalifikować do finału polskich eliminacji do Eurowizji” – powiedział Krzysztof Kotyniewicz, prezes zarządu Polskiego Związku Głuchych.
Kluczowymi filarami działalności nowo powstałej firmy są angażowanie w projekty biznesowe poprzez agencję talentów, w której portfolio znajdą się osoby z niepełnosprawnościami, zapewnienie dostępności i audyty w tym zakresie oraz edukacja w obszarze inkluzyjności.
„Jesteśmy nastawieni na realizowanie celu społecznego, ale wykorzystujemy do tego zasady rynkowe. Pomysł jest prosty: z jednej strony angażujemy firmy i organizacje w projekty uwzględniające inkluzywność, z drugiej — angażujemy osoby z niepełnosprawnościami do realizacji tych projektów” – dodała Monika Rosłoniec, General Manager UNMUTE.
Pierwszym klientem UNMUTE został BLIK. W ramach współpracy z Change Serviceplan i Group One agencja stworzyła pięć filmów, w których Tomasz Kot przypomina o zwracaniu pożyczonych pieniędzy i śpiewa piosenki w różnych gatunkach muzycznych. W ten sposób BLIK dąży do tego, aby treści marketingowe były dostępne dla wszystkich odbiorców. (af)