W listopadzie 2022 roku Australijska Izba Turystyki ruszyła z kampanią, która ma zachęcić do odwiedzenia Australii. Kraj stara się w ten sposób odbudować przemysł turystyczny po pandemii i ograniczeniach związanych z podróżowaniem w tamtym czasie. Twórcy opisują ją jako „radosne, kreatywne zaproszenie dla świata”.
Za film oraz spoty reklamowe zrealizowane na potrzeby kampanii odpowiada polskie studio Platige Image, które wspomogło również proces kreatywny komercyjnych części projektu.
Ambasadorem kampanii i marki Tourism Australia jest komputerowo ożywiona maskotka kangura Ruby (głosu użyczyła mu aktorka Rose Byrne) w towarzystwie zabawkowego jednorożca (głosu użyczył aktor Will Arnett) – premiera spotu z jego udziałem odbyła się 19 października w Nowym Jorku. Spoty reklamowe promujące Australię pojawiły się również w Singapurze, Berlinie, Paryżu i Tokio.
Poza filmem, powstały również półminutowe, minutowe oraz piętnastosekundowe wersje spotów. Spoty będą również emitowane w australijskich liniach lotniczych Quantas Airlines. W ramach projektu powstała także wersja reklamy na nośniki 3D. Będzie ona wyświetlana w takich miejscach jak: Godzilla w Nowym Jorku, Moxy w Los Angeles LA oraz K-Pop w Seulu.
Tourism Australia jest agencją rządową, którą powołano by przyciągnąć do kraju zagranicznych gości w celach rekreacyjnych oraz biznesowych. Działania marki obejmują m.in. reklamę, public relations czy badania konsumenckie.
Zainteresowanie kampanią jest na tyle duże, że w ciągu pierwszych dwóch tygodni dziewięciominutowy film na YouTubie obejrzało niemal 20 mln osób. Łączny zasięg wszystkich wersji filmów osiągnął ponad 100 mln widzów. (zd)
Źródło: YouTube/Australia