sobota, 21 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościPowstała kolejna platforma do influencer marketingu

Powstała kolejna platforma do influencer marketingu

W czerwcu 2019 roku działalność rozpoczęło Hashares. To platforma, która pośredniczy we współpracy między markami a internetowymi twórcami. Reklamuje się sloganem „Influencer marketing prościej”.

Hashares działa na zasadzie tablicy ogłoszeń. Reklamodawcy zamieszczają na stronie swoje produkty (w formie briefu), te są wybierane przez influencerów, którzy, jeśli zostaną zatwierdzeni przez system, mogą eksponować je w swoich mediach. Zleceniodawcy zyskują potem prawa do stworzonych przez twórców treści.

Hashares deklaruje nadzorowanie całego procesu, a po jego zakończeniu – dostarczanie klientom raportu ze statystykami kampanii.

Influencerzy mogą sami dopisywać się do platformy. By móc to zrobić, muszą mieć co najmniej 5000 obserwujących w mediach społecznościowych. Administratorzy weryfikują potem jakość i atrakcyjność publikowanych przez twórców treści, demografię fanów, trendy w przyroście ich liczby czy współczynnik ich zaangażowania.

Każdy zapisany influencer otrzymuje też od administratorów punkty, które mają stanowić motywację do tworzenia treści lepszej jakości. Przyznają je członkowie Hashares na podstawie oceny estetyki wpisów, czasu realizacji zlecenia czy zgodności z briefem. Influencerzy mogą wymieniać zdobyte punkty na nagrody.

Dyrektor zarządzającą Hashares jest Zofia Cichoń, która w branży marketingowej pracuje od dekady (poprzednio w agencji reklamowej Wazoo, obecnie w agencji filmowej Dżu Dżu). „Stawiamy przede wszystkim na jakość, dopasowanie oraz przejrzyste zasady współpracy. Twórcy zgłaszają się wyłącznie po te produkty, które z ich perspektywy są atrakcyjne” – mówi. Prezesem Hashares jest natomiast Mateusz Rozwadowski, jednocześnie właściciel firmy eventowej Eventstories i wcześniej przez niemal dekadę Ambient Media Manager w Mediacap.

Hashares rozpoczęło oficjalnie działalność 11 czerwca 2019 roku. W bazie jest obecnie ok. 1500 zweryfikowanych influencerów. (mp)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj