7 czerwca 2019 roku w Studiu Skandal w Warszawie odbędzie się kolejna edycja 24/7Talks pod hasłem „Powyborczy krajobraz – biznesowa rzeczywistość?”. Organizatorami wydarzenia są agencja 24/7Communication oraz Wydział Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych Uniwersytetu Warszawskiego. Tematem przewodnim konferencji będą wybory do europarlamentu, a w szczególności, co ich wyniki oznaczają dla polskich firm. W ramach zapowiedzi wydarzenia, przytaczamy wypowiedzi ekspertów na temat kampanii wyborczej.
Dr Marta Jas-Koziarkiewicz, Instytut Europeistyki, Wydział Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych Uniwersytetu Warszawskiego
„Wyniki wyborów do PE w Polsce nie są zaskoczeniem, choć poziom poparcia dla PiS jest wyższy od tego prognozowanego w sondażach przedwyborczych. Podobnie zaskoczenia nie budziła kampania wyborcza w Polsce. W komunikatach adresowanych do wyborców polskie partie polityczne koncentrowały się na tematyce krajowej. Zagadnienia europejskie były »solidarnie« ignorowane przez polskich polityków, a w najlepszym przypadku prezentowali je oni w ujęciu krajowym. Istotne znaczenie w końcowej fazie kampanii wyborczej odegrała kwestia powodzi lub możliwość jej wystąpienia na południu kraju. Wszelkiego rodzaju zagrożenia wzmacniają pozycję partii rządzącej, o ile nie popełni ona błędów wizerunkowych. Co w istotny sposób wpływa na poziom poparcia społecznego. W wymiarze europejskim zaskakuje wysoka frekwencja wyborcza w Europie. Jest to zdecydowanie odwrócenie dotychczasowego trendu. Od momentu wprowadzenie bezpośrednich i powszechnych wyborów do PE pod koniec lat 70 obserwowano bowiem zmniejszającą się frekwencję. Drugim z zaskoczeń jest dobry wynik partii Zielonych w państwach europejskich. Grupa polityczna skupiająca te partie będzie czwartą siłą polityczną w PE – co zdeterminuje na pewno agendę tematów podejmowanych w jego forum. Zdecydowanie kwestie źródeł odnawialnej energii, ochrony środowiska itd. staną się istotnymi tematami debat ogólnoeuropejskich. Ścieranie się różnych wizji rozwoju Europy w PE wynikać będzie także z dobrego wyniku partii, które prawdopodobnie zasila szeregi Grupy Porozumienia Liberałów i Demokratów na rzecz Europy”.
Joanna Rutkowska, Head of Public Affairs&Corporate Communication
„W stosunku do poprzednich wyborów do Parlamentu Europejskiego na uwagę zasługuje wysoka frekwencja – w skali Unii niemal 51 proc., w Polsce zaś 43 proc. Choć nadal największymi frakcjami w Parlamencie będą chadecka Europejska Partia Ludowa (EPP) oraz socjaldemokratyczna S&D, ich strata w stosunku do poprzedniej kadencji jest znacząca. Co więcej, po raz pierwszy w historii Wspólnoty te dwie frakcje będą miały łącznie mniej niż 50 proc. mandatów. Jednymi z wygranych tych wyborów są zdecydowanie Zieloni, którzy zwiększyli liczbę mandatów w Parlamencie. Umacniają się również partie eurosceptyczne, które wygrały wybory w dwóch krajach założycielskich – Francji i Włoszech. Przed nami kilka tygodni negocjacji, w których poważną rolę odegrają zarówno Angela Merkel, jak i Emmanuel Macron. Decyzje zapadające na szczeblu europejskim znacząco wpływają na realia funkcjonowania firm, które muszą uwzględniać je w swoich strategiach biznesowych. Ostatnie miesiące obfitowały w informacje o niekorzystnych przepisach, które dotkną chociażby jeden z najprężniej rozwijających się sektorów naszej gospodarki – transport drogowy. Polscy przedsiębiorcy z nadzieją, ale i obawą czekają na podział najważniejszych stanowisk i nadchodzące zmiany, które niewątpliwie wpłyną na działania ich firm. Bardzo ważna jest konsolidacja środowiska biznesowego i wspólne analizowanie potencjału oraz nadchodzących wyzwań, dlatego już 7 czerwca spotykamy się na konferencji z cyklu 24/7Talks, podczas której będziemy rozmawiać o wpływie wyborów na konkurencyjność polskich firm na rynku europejskim” – komentuje Jas-Koziarkiewicz.
Udział w spotkaniu jest bezpłatny, jednak wcześniej należy zarejestrować się na stronie.
PRoto.pl jest patronem medialnym wydarzenia.