Niemal połowa Polaków (42 proc.) uważa, że firmy istnieją nie tylko po to, aby zarabiać, ale również po to, żeby podejmować inicjatywy i działania z zakresu CSR-u – wynika z badania przeprowadzonego w lipcu i czerwcu przez Dom Badawczy Maison oraz SGS Polska. Z kolei 55 proc. Polaków deklaruje chęć podjęcia pracy w takiej firmie, co jest szczególnie ważną informacją dla pracodawców.
Już w listopadzie 2013 r. nastąpi rozstrzygnięcie V. edycji Konkursu Pracodawca Godny Zaufania, w którym przyznawane są wyróżnienia dla przedsiębiorstw działających na polskim rynku, które sięgają po ciekawe i skuteczne rozwiązania w zakresie polityki pracowniczej.
„Dobry przykład idzie z góry. Mamy nadzieję, że wyróżnienie najbardziej interesujących programów realizowanych przez największe firmy, będzie inspiracją również dla innych przedsiębiorców” – mówi Andrzej Arendarski, prezes Krajowej Izby Gospodarczej, członek kapituły konkursu.
Każdą edycję wyróżniają branże, w których przedstawiciele kapituły szukają godnych zaufania pracodawców. Obecna edycja będzie dotyczyła sektora spożywczego, usług teleinformatycznych oraz ubezpieczeń. Formuła konkursu jest prosta. Nadesłane ankiety są oceniane przez jury złożone z przedstawicieli znanych i cenionych instytucji pozarządowych. Kapitułę konkursy tworzą m.in. przedstawiciele Krajowej Izby Gospodarczej, Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”, Instytutu Globalizacji, Wyższej Szkoły Ekologii i Zarządzania, Centrum Monitorowania Wolności Prasy przy Stowarzyszeniu Dziennikarzy Polskich, Stowarzyszenia Integracja i Współpraca, Instytutu Nauk Ekonomicznych PAN oraz Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
W konkursie przyznawana jest również nagroda specjalna dla dziennikarzy mediów elektronicznych i drukowanych, przyczyniających się do promocji pozytywnych rozwiązań z zakresu polityki pracowniczej.
Dotychczas laureatami Konkursu „Pracodawca Godny Zaufania” zostały takie firmy jak: Pelion (dawniej PGF), Mostostal Warszawa, Jeronimo Martins Polska (właściciel sieci sklepów Biedronka), Polkomtel, Eurobank, PKN Orlen, PKP Cargo, Żywiec Zdrój, Henkel Polska czy Skanska.
PRoto.pl jest patronem medialnym konkursu.