Prezes firmy L’Oréal Jean-Paul Agon stwierdził, że Instagram pozytywnie wpływa na prowadzenie jego biznesu, bo młodzi ludzie w prawdziwym życiu chcą wyglądać tak jak na swoich zdjęciach zamieszczanych w internecie – informuje telegraph.co.uk.
„Im bardziej starasz się wyglądać świetnie w internecie, tym mocniej musisz pracować nad sobą, gdy wychodzisz z domu, bo gdy ludzie cię poznają to odkryją, że jesteś zupełnie inną osobą i masz problem” – mówił Agon w wywiadzie dla strony marketwatch.com, cytowany przez źródło. Prezes L’Oréal dodał także, że jest to powód, dla którego ludzie kupują więcej kosmetyków, a firma jest w stanie wyjść z każdego kryzysu.
Agon w wywiadzie zauważył również, że na prowadzenie biznesu kosmetycznego pozytywnie wpływa mieszkanie w mieście. „Gdy mieszkasz w mieście, twoja skóra jest bardziej zagrożona niż gdy mieszkasz na wsi, dlatego potrzebujesz więcej szamponów, odżywek, pielęgnacji skóry, kremów nawilżających, anty-UV itp. Życie w mieście oznacza większą socjalizację, a więcej socjalizacji oznacza większą potrzebę piękna” – mówił prezes firmy.
Jak czytamy dalej, jeden z przedstawicieli brytyjskiego parlamentu, Bambos Charalambous, uznał komentarz Jean-Paula Agona za „przerażający i nieodpowiedzialny”, ponieważ nakłada jeszcze większą presję na młodzież. Charalambous stwierdził, że L’Oréal powinien wstydzić się swojego nieodpowiedzialnego zachowania i nie wykorzystywać presji ciążacej na użytkownikach social mediów do reklamowania swoich produktów.
Jak podaje źródło, według raportu Oxford Economics w 2018 roku branża kosmetyczna wniosła ponad 14 mld funtów do PKB Wielkiej Brytanii. (ak)