Firma Car-Freshner, producent samochodowych odświeżaczy powietrza, pozywa markę Balenciaga za skopiowanie wzoru choinki ze swojego produktu „Little Trees” i wykorzystanie go do stworzenia projektu breloków do kluczy – podaje highsnobiety.com.
Źródło: balenciaga.com
Źródło: littletrees.com
Źródło powołuje się na serwis tmz.com, który dotarł do dokumentów w tej sprawie. Wynika z nich m.in., że firma Car-Freshner zabezpieczyła wzór jako znak towarowy w 1952 roku – czytamy.
Producent odświeżaczy twierdzi, że brelok Balenciagi będzie mylił konsumentów. Ponadto, jak informuje źródło, „Little Trees” są sprzedawane w USA za trzy dolary, podczas gdy skórzana zawieszka do kluczy od marki modowej kosztuje 275 dolarów.
Balenciaga nie odniosła się jeszcze publicznie do sprawy pozwu – zauważa highsnobiety.com. (pp)
Czytaj też: IKEA w zabawny sposób odpowiada marce Balenciaga