22 marca 2018 roku podczas XIV Gali Sportu i Biznesu wręczone zostały Nagrody Biznesu Sportowego DEMES. Wydarzenie odbywało się w Centrum Olimpijskim PKOI w ramach Forum Sportu i Biznesu SPORTBIZ.
Podczas gali uhonorowane zostały osoby, organizacje oraz projekty, które wniosły szczególny wkład w rozwój polskiego sportu w minionym roku. Zwycięzcy Nagród Biznesu Sportowego wyłonieni zostali przez Kapitułę Statuetek DEMES, złożoną ze specjalistów zajmujących się marketingiem sportowym, przedstawicieli świata nauki oraz mediów.
Kamil Stoch zdobył nagrodę w kategorii Sportowy Wizerunek. Skoczek narciarski został tym samym doceniony za umiejętne budowanie wizerunku, współpracę ze sponsorami i zaangażowanie społeczne.
Wyróżnienie w kategorii Sponsor Sportu przyznane zostało Grupie LOTOS. Kapituła Statuetek DEMES nagrodziła w ten sposób markę, która nie tylko wspiera polską reprezentację piłki nożnej, ale i rozszerza swój zasięg na nowe dyscypliny.
Nagrodę w kategorii Organizacja Sportowa otrzymała Federacja KSW, natomiast statuetkę w kategorii Obiekt Sportowy przyznano TAURON Arenie Kraków.
Organizator wydarzenia firma SportWin przyznała również Nagrody Biznesu Sportowego w dwóch kategoriach specjalnych. DEMES Honorowy otrzymało Ministerstwo Sportu i Turystyki, zaś DEMES Zagraniczny przyznany został F1 Experiences.
Poniżej pełna lista zdobywców Nagród Biznesu Sportowego za 2017 rok:
Sportowy Wizerunek – Kamil Stoch
Sponsor Sportu – Grupa LOTOS
Organizacja Sportowa – Federacja KSW
Obiekt Sportowy – TAURON Arena Kraków
Wydarzenie Sportowe – Mistrzostwa Europy w piłce siatkowej mężczyzn LOTTO Eurovolley 2017
Osobowość Mediów – Tomasz Smokowski – Andrzej Twarowski
Aktywne Społeczeństwo – T-Mobile. Pomoc Mierzona Kilometrami
Kampania Marketingowa – Grupa LOTOS – „Naj nie bierze się znikąd”
Video Sportowe – KKS Lech Poznań – „Dumni z tradycji”
Social Media – Testa Communications i Eleven Sports Network
e-Sport – Fantasy EXPO
Kategorie specjalne:
DEMES Honorowy – Ministerstwo Sportu i Turystyki
DEMES Zagraniczny – F1 Experiences
PRoto.pl było patronem medialnym wydarzenia. (jg)