5 kwietnia 2019 roku w Warszawie odbyła się gala rozdania nagród w konkursie Innovation 2019, w którym nagradzane są odważne koncepcje przełamujące schematy, eksperymentujące i odnoszące sukcesy. Inicjatywa skierowana jest do biznesu, środowisk technologicznych, firm z branży marketingu i mediów. Jury pod przewodnictwem Ewy Wołodźko, Central Marketing Organization Director w Microsoft, wręczyło nagrody tegorocznym zwycięzcom. Organizatorem konkursu jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.
Nagrody przyznano w trzech kategoriach głównych: Innowacyjny Biznes, Innowacyjne Doświadczenie oraz Innowacyjne Media.
Złote statuetki otrzymali:
W kategorii Innowacyjny Biznes:
VMLY&R za FleetPulse – zadbaj o sprawność swojej floty, w podkategorii Model Biznesowy
W kategorii Innowacyjny Biznes – kampanie społeczne:
Fundacja Rak’n’Roll – Wygraj życie za „Coś do nich mam”, czyli kampanię społeczną mającą na celu wywołanie określonego zachowania – pójścia na USG piersi w masowej skali (w podkategorii Inne)
W kategorii Innowacyjne Media:
Isobar Polska za kampanię 2forU Stories dla McDonald’s Polska (w podkategorii Formaty mediowe i/lub Reklamowe)
Grey Group za kampanię #VOLVOLOVE – jazdy testowe Volvo Poland dla Volvo Car Poland (w podkategorii Inne)
W kategorii Innowacyjne Media – Kampanie Społeczne:
BBDO Warszawa za Rower Robsona – niejeżdżenie po pijaku na rowerze dla Krajowego Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (w podkategorii Formaty Mediowe i/lub Reklamowe)
Grey Group Poland za Znak Świętego Floriana – Obrazek kolędowy dla Krajowej Izby Kominiarzy (w podkategorii Inne)
W kategorii Innowacyjne Doświadczenie:
Storytel za Atak na K2 – Audiobook (w podkategorii Content)
Storytel za Autor Bestsellerów – serial audio (w podkategorii Touchpoint)
W kategorii Innowacyjne Doświadczenie – Kampanie Społeczne:
BBDO Warszawa za Kolędę „Cicha noc” – Wigilia dla samotnych osób starszych dla Stowarzyszenia mali bracia Ubogich (w podkategorii Event)
180heartbeats/JvM za Niezniszczalną tęczę, dla stowarzyszenia Miłość Nie Wyklucza, fundacji Wolontariat Równości i Ben&Jerry‘s Unilever (w podkategorii Event)
Grey Group Poland za Znak Świętego Floriana – Obrazek kolędowy dla Krajowej Izby Kominiarzy (w podkategorii CX/UX)
BBDO Warszawa za Kolędę „Cicha noc” – Wigilia dla samotnych osób starszych dla Stowarzyszenia mali bracia Ubogich (w podkategorii Touchpoint)
Grey Group Poland za Znak Świętego Floriana – Obrazek kolędowy dla Krajowej Izby Kominiarzy (w podkategorii Touchpoint)
Specjalne wyróżnienie jury i nagrody Grand Prix otrzymały Fundacja Rak’n’Roll – Wygraj życie i agencja 180heartbeats/JvM
Część nagrodzonych prac zostanie zaprezentowana 16 kwietnia podczas Konferencji Innovation w Fortecy Kręglickich w Warszawie.
PRoto.pl było patronem medialnym konkursu. (ak)