sobota, 21 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościPublic Affairs Board przedstawiło nowy zunifikowany kodeks

Public Affairs Board przedstawiło nowy zunifikowany kodeks

Public Affairs Board (podmiot podlegający pod Public Relations and Communications Association, który zajmuje się public affairs i lobbingiem – przyp.red.) zaprezentowało nowy zunifikowany kodeks dla branży, który powstał w wyniku konsultacji – informuje PRCA. Do przestrzegania jego zasad będą zobowiązani wszyscy członkowie PRCA, którzy prowadzą działania public affairs. Dokument będzie obowiązywał od 28 lutego 2019 roku.

W kodeksie pojawia się m.in. definicja public affairs wypracowana przez PRCA, która mówi, że PA to „działania, które są realizowane w ramach prowadzenia działalności gospodarczej, których celem jest wpływanie na rząd lub doradzenie innym, jak można to robić”. Następnie wyjaśniono, jak należy rozumieć rząd w kontekście Wielkiej Brytanii.

Kodeks informuje m.in., że członkowie organizacji są zobowiązani do uczciwego postępowania wobec klientów oraz instytucji rządowych czy że muszą dokładać wszelkich starań, by być przekonanymi o prawdzie i dokładności wszystkich oświadczeń oraz informacji dostarczanych instytucjom rządowym. W dokumencie napisano też m.in., że w rozmowach z przedstawicielami rządu należy ujawniać tożsamość klientów czy pracodawców i nie wolno fałszywie prezentować ich interesów.

Zgodnie z kodeksem członkowie organizacji muszą również powiadamiać swoich klientów czy zespoły, jeśli ich działania dążące do celowych interakcji z instytucjami rządowymi są niezgodne z prawem, nieetyczne lub sprzeczne z praktyką zawodową i odmawiać działania w tym zakresie.

W dalszej części dokumentu znalazły się także informacje na temat skarg, orzeczeń oraz przepisów dyscyplinarnych i procedur.

Z całym kodeksem można zapoznać się na stronie. (pp)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj