Jak w dzisiejszych czasach budować komunikację, by być skutecznym i przebić się przez medialny szum? Jak tworzyć strategię marek i kreować wizerunek? Jakie wyzwania stają na co dzień przed pracownikami branży PR?
W obliczu rynkowych zmian, to co zostało napisane na temat public relations zaledwie kilka lat temu, dziś może być już zupełnie nieaktualne. Dlatego najcenniejsza jest wiedza, która pochodzi prosto od aktywnych zawodowo specjalistów. Taką właśnie wiedzę mają dostarczyć roczne studia podyplomowe w Collegium da Vinci w Poznaniu, których partnerem merytorycznym została agencja Q&A Communications.
Program studiów został tak skonstruowany, żeby znalazło się w nim jak najwięcej zajęć warsztatowych, ćwiczeń i case studies, które mają pokazać praktyczną stronę pracy PR-owca. Wśród wykładowców znaleźli się doświadczeni pracownicy agencyjni oraz eksperci i specjaliści z branży, w tym: Tomasz Piasny (SKODA Polska), Sebastian Starczewski (KKS Lech Poznań), Tomasz Kanton (Wymyślnik, wcześniej Kompania Piwowarska), blogerzy Maciej Budzich (mediafun) i Maciej Mazurek (ZUCH.media) oraz wielu innych.
„PR to z jednej strony najbardziej dynamicznie rozwijająca się branża, a z drugiej fascynująca dziedzina. Ci, którzy zwiążą się z nią zawodowo, z pewnością nigdy nie będą mogli narzekać na nudę i brak urozmaicenia. Jest to jednocześnie jedną z tych dziedzin, w których solidna wiedza teoretyczna musi iść w parze z praktyką i doświadczeniem” – mówi Piotr Komorowski, szef strategii w agencji Q&A Communications i kierownik merytoryczny kierunku. „Studia podyplomowe Nowoczesne Public Relations pokazują, jakie public relations znajdują zastosowanie w konkretnych obszarach i pozwalają samodzielnie zmierzyć się słuchaczom z wyzwaniami i sytuacjami, przed którymi codziennie stają specjaliści ds. PR. Dlatego właśnie do minimum ograniczyliśmy liczbę zajęć teoretycznych na rzecz zajęć warsztatowych, ćwiczeń i case studies, a do ich prowadzenia zaprosiliśmy fachowców i praktyków z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie komunikacji marketingowej” – dodaje Komorowski.
Studia skierowane są zarówno do osób tuż po studiach, które zmierzają swoje życie zawodowe związać z branżą PR, jak i pracowników branży marketingowej chcących poszerzyć zakres swojej wiedzy.
Program obejmuje szerokie spektrum zagadnień dotyczących PR-u. Studenci m.in. poznają narzędzia pracy PR-owca, dowiedzą się, jak funkcjonują współczesne media i na czym polegają nowoczesne media relations, poznają tajniki konsultacji społecznych czy zobaczą, jak z korzyścią dla marki współpracować z celebrytami lub ekspertami zewnętrznymi.
W programie rocznych studiów znalazła się także komunikacja kryzysowa, PR miast i regionów, a także przedmiot, na którym uczestnicy nauczą się, jak krok po kroku przeprowadzić proces kreatywny.
Z ramienia firmy PR-owej opiekunem kierunku jest Piotr Komorowski, szef strategii w Q&A Communications. Po pierwszym roku zostanie podjęta decyzja w sprawie dalszej współpracy, ale agencja ma nadzieję na długofalową kooperację z Collegium da Vinci. Studenci poznańskiej uczelni będą mieli możliwość odbycia staży w Q&A Communications.