Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
Raport IMM: Onet, TVN24 i RMF FM w czołówce najczęściej cytowanych mediów w marcu. najbardziej opiniotwórczym medium w polsce w marcu 2020 roku według raportu instytutu monitorowania mediów jest onet – portal zajmuje pierwsze miejsce niezmiennie od dwunastu miesięcy. tuż za nim plasują się tvn24 i rmf fm. ranking zamykają zaś przegląd sportowy i tvp1 – ze skokiem aż o szesnaście pozycji w górę. w głównym rankingu, ukazującym 15 najczęściej cytowanych mediów, znalazły się trzy portale, dwie stacje radiowe, cztery telewizyjne oraz sześć tytułów prasowych. najbardziej opiniotwórcze medium – onet, na który powoływano się około 4304 razy – utrzymuje się na swojej pozycji już dokładnie rok. wzrost o cztery pozycje w stosunku do zeszłego miesiąca zanotowała stacja tvn24, co zapewniło jej miejsce w czołówce. ponadto w zestawieniu za marzec kanał informacyjny tvp info znalazł się siedem miejsc wyżej w stosunku do lutego tego roku. prasa. podium wśród tytułów prasowych otwiera rzeczpospolita z 2260 wzmiankami. za nią, podobnie jak w lutym, znalazła się gazeta wyborcza (1851 cytowań). miejsce trzecie należy do super expressu, który w marcu cytowany był 1574 razy. znaczący wzrost wzmianek zanotowały „forbes” (trzy pozycję w górę w stosunku do lutego) i głos wielkopolski (ze skokiem w górę aż o dziesięć miejsc), które zamykają pierwszą dziesiątkę najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych. tygodniki i dwutygodniki. najbardziej opiniotwórczymi tygodnikami i dwutygodnikami marca 2020 roku są kolejno „do rzeczy” i „newsweek”, którego w lutym nie było w pierwszej piątce. dalej na podium znalazł się „wprost”, który pomimo cytowań od 30 marca nie jest już dostępny w formie papierowej. prawie dwukrotnie większą liczbę wzmianek zanotowały „sieci”, które zamykają ranking. miesięczniki i dwumiesięczniki. w kategorii najbardziej opiniotwórczych miesięczników i dwumiesięczników na pierwszym miejscu, podobnie jak w lutym, uplasował się „forbes” z łączną liczbą cytowań wynoszącą 264. drugie miejsce zajmuje magazyn „perspektywy” z liczbą cytowań 48. następne pozycje należą kolejno do „twojego stylu”, „pressa” oraz „zwierciadła”. portale internetowe. wśród portali internetowych prawie same wzrosty w stosunku do lutego bieżącego roku. bezapelacyjny lider, onet, był cytowany w marcu blisko 4304 razy. po nim w zestawieniu znalazły się wirtualna polska oraz interia. na dziesiątym miejscu nowość w stosunku do ubiegłego miesiąca – sport.pl z 223 cytowaniami. stacje telewizyjne. z wyraźnym wzrostem cytowań – z 1496 w lutym do 3148 w marcu – listę otwiera tvn24. w pierwszej trójce znalazły się również polsat news oraz – ze zmianą pozycji w rankingu – tvp info. bardzo duży skok cytowań zanotowała również tv trwam, która z dziesiątego miejsca w lutym przeszła na miejsce szóste w marcu. stacje radiowe. w kategorii stacje radiowe na pierwszym miejscu niezmiennie znajduje się rmf fm – z 3116 wzmiankami w marcu. za nim plasują się radio zet oraz tok fm ze skokiem w górę o dwa miejsca. bardzo duże wzrosty występują w przypadku radia kraków oraz programu trzeciego polskiego radia. co więcej, w tej kategorii wzrosty w liczbie cytowań w stosunku do lutego obejmują wszystkie stacje z rankingu. media ekonomiczne. w czołówce znalazła się rzeczpospolita z 2260 cytowaniami, za nią dziennik gazeta prawna oraz money.pl – pozycje całej trójki nie zmieniły się w rankingu od lutego. nowością tego miesiąca okazał się „forbes”, który znalazł się w zestawieniu z 264 wzmiankami. media regionalne. wśród mediów regionalnych w marcu prym wiedzie radio kraków z 452 cytowaniami. za nim w rankingu znalazło się radio poznań, odnotowujące również bardzo duży wzrost (aż pięć pozycji w górę w stosunku do lutego). trzecie miejsce należy do głosu wielkopolskiego, a ranking zamykają gazeta wrocławska i gazeta krakowska. każdy ze wspomnianych tytułów był cytowany częściej niż w lutym. pełny raport na stronie. o badaniu:. analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 41163 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów prasowych; portali internetowych; stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. badanie dotyczy okresu 1-31 marca 2020 roku. korzystanie z raportu, w tym wykorzystanie informacji wynikających z raportu, publikacja materiału i dołączonych do niego materiałów graficznych dopuszczalne jest pod warunkiem następującego oznaczenia źródła: w przypadku mediów elektronicznych – przez umieszczenie w artykule aktywnego linku do źródła lub strony głównej ( ) oraz umieszczenia pełnej nazwy autora tj. „instytut monitorowania mediów”; w przypadku mediów tradycyjnych – przez umieszczenie informacji: „źródło: instytut monitorowania mediów”.
Najbardziej opiniotwórczym medium w Polsce w marcu 2020 roku według raportu Instytutu Monitorowania Mediów jest Onet – portal zajmuje pierwsze miejsce niezmiennie od dwunastu miesięcy. Tuż za nim plasują się TVN24 i RMF FM. Ranking zamykają zaś Przegląd Sportowy i TVP1 – ze skokiem aż o szesnaście pozycji w górę.
W głównym rankingu, ukazującym 15 najczęściej cytowanych mediów, znalazły się trzy portale, dwie stacje radiowe, cztery telewizyjne oraz sześć tytułów prasowych. Najbardziej opiniotwórcze medium – Onet, na który powoływano się około 4304 razy – utrzymuje się na swojej pozycji już dokładnie rok. Wzrost o cztery pozycje w stosunku do zeszłego miesiąca zanotowała stacja TVN24, co zapewniło jej miejsce w czołówce. Ponadto w zestawieniu za marzec kanał informacyjny TVP Info znalazł się siedem miejsc wyżej w stosunku do lutego tego roku.

PRASA
Podium wśród tytułów prasowych otwiera Rzeczpospolita z 2260 wzmiankami. Za nią, podobnie jak w lutym, znalazła się Gazeta Wyborcza (1851 cytowań). Miejsce trzecie należy do Super Expressu, który w marcu cytowany był 1574 razy. Znaczący wzrost wzmianek zanotowały „Forbes” (trzy pozycję w górę w stosunku do lutego) i Głos Wielkopolski (ze skokiem w górę aż o dziesięć miejsc), które zamykają pierwszą dziesiątkę najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych.

TYGODNIKI I DWUTYGODNIKI
Najbardziej opiniotwórczymi tygodnikami i dwutygodnikami marca 2020 roku są kolejno „Do Rzeczy” i „Newsweek”, którego w lutym nie było w pierwszej piątce. Dalej na podium znalazł się „Wprost”, który pomimo cytowań od 30 marca nie jest już dostępny w formie papierowej. Prawie dwukrotnie większą liczbę wzmianek zanotowały „Sieci”, które zamykają ranking.

MIESIĘCZNIKI I DWUMIESIĘCZNIKI
W kategorii najbardziej opiniotwórczych miesięczników i dwumiesięczników na pierwszym miejscu, podobnie jak w lutym, uplasował się „Forbes” z łączną liczbą cytowań wynoszącą 264. Drugie miejsce zajmuje magazyn „Perspektywy” z liczbą cytowań 48. Następne pozycje należą kolejno do „Twojego Stylu”, „Pressa” oraz „Zwierciadła”.

PORTALE INTERNETOWE
Wśród portali internetowych prawie same wzrosty w stosunku do lutego bieżącego roku. Bezapelacyjny lider, Onet, był cytowany w marcu blisko 4304 razy. Po nim w zestawieniu znalazły się Wirtualna Polska oraz Interia. Na dziesiątym miejscu nowość w stosunku do ubiegłego miesiąca – Sport.pl z 223 cytowaniami.

STACJE TELEWIZYJNE
Z wyraźnym wzrostem cytowań – z 1496 w lutym do 3148 w marcu – listę otwiera TVN24. W pierwszej trójce znalazły się również Polsat News oraz – ze zmianą pozycji w rankingu – TVP Info. Bardzo duży skok cytowań zanotowała również TV Trwam, która z dziesiątego miejsca w lutym przeszła na miejsce szóste w marcu.

STACJE RADIOWE
W kategorii Stacje Radiowe na pierwszym miejscu niezmiennie znajduje się RMF FM – z 3116 wzmiankami w marcu. Za nim plasują się Radio ZET oraz TOK FM ze skokiem w górę o dwa miejsca. Bardzo duże wzrosty występują w przypadku Radia Kraków oraz Programu Trzeciego Polskiego Radia. Co więcej, w tej kategorii wzrosty w liczbie cytowań w stosunku do lutego obejmują wszystkie stacje z rankingu.

MEDIA EKONOMICZNE
W czołówce znalazła się Rzeczpospolita z 2260 cytowaniami, za nią Dziennik Gazeta Prawna oraz Money.pl – pozycje całej trójki nie zmieniły się w rankingu od lutego. Nowością tego miesiąca okazał się „Forbes”, który znalazł się w zestawieniu z 264 wzmiankami.

MEDIA REGIONALNE
Wśród mediów regionalnych w marcu prym wiedzie Radio Kraków z 452 cytowaniami. Za nim w rankingu znalazło się Radio Poznań, odnotowujące również bardzo duży wzrost (aż pięć pozycji w górę w stosunku do lutego). Trzecie miejsce należy do Głosu Wielkopolskiego, a ranking zamykają Gazeta Wrocławska i Gazeta Krakowska. Każdy ze wspomnianych tytułów był cytowany częściej niż w lutym.

PEŁNY RAPORT NA STRONIE
O badaniu:
Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 41163 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów prasowych; portali internetowych; stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-31 marca 2020 roku.
Korzystanie z raportu, w tym wykorzystanie informacji wynikających z raportu, publikacja materiału i dołączonych do niego materiałów graficznych dopuszczalne jest pod warunkiem następującego oznaczenia źródła: w przypadku mediów elektronicznych – przez umieszczenie w artykule aktywnego linku do źródła lub strony głównej (www.imm.com.pl) oraz umieszczenia pełnej nazwy autora tj. „Instytut Monitorowania Mediów”; w przypadku mediów tradycyjnych – przez umieszczenie informacji: „źródło: Instytut Monitorowania Mediów”.