czwartek, 16 stycznia, 2025
Strona głównaAktualnościRebranding banku to impuls do rozwoju

Rebranding banku to impuls do rozwoju

Ogłoszone przez Zarząd BZ WBK plany dotyczące zmiany nazwy banku od 2015 roku nie powinny zaskakiwać ekspertów od komunikacji finansowej. Dla globalnego gracza, jakim jest Grupa Santander, wyjątkowa pozycja i znaczenie marki BZ WBK na polskim rynku nie stanowi przeszkody na drodze przekształcenia biznesu grupy w Polsce i prowadzenia jej pod parasolem jednej marki.

Biorąc pod uwagę doświadczenie grupy Santander w przejęciach realizowanych na obu półkulach planowana zmiana wydaje się ruchem naturalnym, motywowanym wolą budowania silnego globalnego brandu na polskim rynku. Taki scenariusz Hiszpanie zrealizowali już w Polsce przejmując największego w Polsce pośrednika w sprzedaży kredytów samochodowych – Polskie Towarzystwo Finansowe. W okresie kilku lat od fuzji z CC Bank, silna w swoim segmencie marka PTF zniknęła z rynku i została zastąpiona przez Santander Consumer Bank.

Udane przypadki zastąpienia marki Commercial Union w Polsce na Aviva, czy też dosyć świeży proces zmiany marki Amplico-Life na MetLife wskazują, że radykalna zmiana marki nie musi wiązać się z utratą zaufania klientów i zmniejszeniem ich bazy. Warunkiem powodzenia procesu jest konsekwencja organizacji w komunikowaniu zmian we wszystkich kanałach dotarcia do klientów. Rebranding jest unikalną szansą na przedstawienie wszystkim aktualnym klientom wartości nowej marki, które mogą spowodować ich większe zaangażowanie, a w konsekwencji zainteresowanie innymi usługami banku.

Podstawowym wyzwaniem dla marketerów Santandera będzie zbudowanie poczucia bezpieczeństwa klientów związanego z transformacją banku.  Świeże doświadczenia BZ WBK w rebrandingu Kredyt Banku (kto jeszcze pamięta ten bank?) pomogą zapewne w uniknięciu negatywnych konsekwencji skądinąd rewolucyjnej zmiany na polskim rynku finansowym.

 

Andrzej Czech, współwłaściciel firmy Sfera Group

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj